۱۰ گزینه رایج در زندگی روزمره که هرگز نمی توانید دلیل وجودشان را حدس بزنید

تیر ۲۱, ۱۴۰۰ by بدون دیدگاه

هممون در زندگی روزمره با مسائل باحال و عجیبی رو به رو میشیم که می تونن موجب تغییر راه زندگی یا دیدگاه هامون بشن، بعضی وقتا هم در درجه های ناچیز تر، باعث می شن تا اطلاعات جدیدی به دست بیاریم که در گذشته چیزی در موردشون نمی دونستیم، یا شاید هیچوقت به اونا توجه نکرده بودیم.

به طور مثال، تا کنون به این فکر کردین که به چه دلیل جا دکمه ایای دوخته شده روی یقه پیراهنای مردونه، به جای اینکه عمودی باشن، افقی هستن؟ یا تا الان سوراخای موجود روی پنجره هواپیما رو دیدین؟

حلقه پارچه ای در پشت پیراهنای مردونه

دو ایده واسه این حلقه به نظر می رسه؛ یکی اینکه از اون میشه واسه آویختن لباس از جالباسی استفاده کرد تا یقه یا بقیه جاهای پیراهن چروک نشه. دوم هم این که، شاید به عنوان کمک واسه بستن کراوات استفاده میشن.

کپسول موجود روی سیمای شارژر لپ تاپ

این کپسول مهره فریت اسمشه و یه عنصر الکترونیکی غیرفعاله که در مدارات الکترونیکی، نویز فرکانس بالا رو حذف می‌ کنه.
مهره فریت، با اتلاف جریان الکتریکی فرکانس بالا تو یه فریت، به عنوان یه عنصرحذف کننده نویز فرکانس بالا عمل می‌ کنه.
طراحی اون بسیار ساده س!: یه محفظه از جنس فریت داره که کابل دور اون می پیچد.

منفذ کوچیک در پنجره هواپیما

واسه ساخت پنجره های هواپیما از دو لایه شیشه پلاستیکی استفاده می شه.
احتمال شکستن و خرد شدن شیشه داخلی در اثر اختلاف فشار موجود در کابین هواپیما و بیرون اون زیاده. در نتیجه، یه منفذ بسیار کوچیک روی اون تعبیه می کنن تا به هوا اجازه حرکت بین کابین و فضای بین دو شیشه رو بده. این جریان هوا موجب ایجاد تعادل در این بخش می شه.

بخش آبی پاک کن

احتمال شمام تا حالا تصور می کردین که بخش آبی پاک کن واسه پاک کردن نوشته هاییه که با خودکار نوشته شدن. اما اینطوری نیس؛ این بخش واسه پاک کردن متون از روی کاغذای ضخیمه. بخش صورتی پاک کن، در بعضی مواقع از خود ردی بر جا میذاره، اما بخش آبی که زبرتره، همه چیز رو کلا نابود می کنه.

تولیدکننده های این محصول فهمیدن که مردم از کارکرد اصلی این بخش آگاهی ندارن و واسه پاک کردن اثر خودکار ازش استفاده می کنن، در نتیجه خودشون هم تغییر نظر داده و تصویر تجاری خودکار رو روی اون ترسیم کردن.

شکاف افقی جا دکمه ای روی یقه پیراهنا

دلیل این اینه که احتمال باز شدن دکمه در این بخش زیاده و بخاطر این، جا دکمه ای اونو افقی می دوزند تا این احتمال رو کم کنن.

بخوانید :   گزارش روزیاتو از نهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهرات

 

سوراخای اضافی روی کتانیا

 

این چشمیا با هدف به طور کامل مشخصی روی کفشای کتانی تعبیه می شن و جنبه تزئینی ندارن. هدف از اونا اینه که فرد بتونه کفش رو در بهترین حالت روی پای خود سفت کنه تا در طول تمرینات ورزشی باز یا شل نشه.

سوراخای موجود روی کتانیای کانورس علاوه بر مورد یاد شده، به خاطر تهویه هوای داخل کفش هم استفاده میشن.

سوراخ موجود در قاشقای مخصوص ماکارونی

حتما دیدین که در بخش میانی قاشقای مخصوص اسپاگتی، یه منفذ بزرگ هست.
این منفذ به خاطر اندازه گیری دقیق پاستا طراحی شده.
این سوراخ، یه اندازه استاندارد واسه ریختن اسپاگتی واسه هر فرد رو تعیین می کنه.

جیب کوچیک و دکمه های روی جیب شلوار جین

اولین بار در سال ۱۸۷۳ میلادی، لیوایز این جیبای کوچیک رو به خاطر نگهداری از ساعتای جیبی روی شلوارهای جین خود تعبیه کرد.
پیچای ریز روی اونا هم نقش مهمی در شلوار دارن. در گذشته، شلوارهای کارگران خیلی زود پاره می شد بخاطر این به دنبال پیدا کردن راه چاره واسه این مشکل، دکمه های یاد شده روی اونا نصب شده و موجب دووم بیشتر این بخش از شلوارها شد.

سوراخ در انتهای در خودکارها

شاید شنیدین که می گن، سوراخ موجود در انتهای خودکار، واسه این منظوره که اگه به طور ناخواسته این در گلوی آدم گیر کرد، منفذی واسه جریان هوا در ریه های فرد وجود داشته باشه. اما واقعیت اینه که اگه یه شئ خارجی در گلوی کسی گیر کنه، غشا مخاطی ایشون متورم می شه.
این سوراخ باعث می شه تا درِ خودکار به وسیله غشا جذب نشده و موجب خفگی نشه.

بسته های کوچیکی که به بخش داخلی لباسا دوخته شده

این تیکهای پارچه و دکمه، برخلاف تصورتون واسه استفاده در دوخت و دوز نیستن، بلکه به این منظور در کنار لباسا ارائه می شن تا شما درجه آب و پودر شستشو جدید رو روی اونا امتحان کنین که خدایی نکرده موجب خراب شدن لباس نشه.