برگزیدگان مسابقه بین المللی عکس سیه نا ۲۰۱۶ با موضوع سفر

تیر ۲۱, ۱۴۰۰ by بدون دیدگاه

مسابقات عکاسی بین المللی سیه نا رقابتی معتبره که آثاری از ۱۰۰ کشور جهان به اون فرستاده و مورد بررسی قرار می گیرن. تازگیا یافته های سال ۲۰۱۶ این رقابت اعلام شده که در این نوشته یه سری از منتخب بهترینای اونو به همراه توضیحاتی کوتاه بر خواهیم شمرد. از شما می خوایم در این سفر تصویری با ما همراه باشین.

۱- درست کردن تور ماهیگیری در فان رانگ ویتنام (جایزه اول بحث رنگ در فصای آزاد)

در روستای کوچیکی در جنوب ویتنام و در نزدیکی «فان رانگ» زنی که کلاهی مخروطی خاص خود رو بر سر گذاشته به روش سنتی مشغول درست کردن تور ماهی گیریه. ساخت تورهای ماهیگیری با دست هنوزم در ویتنام جزء یکی از فعالیتای زنائی حساب می شه که همسراشون به ماهیگیری اشتغال دارن.

۲- لبخند (جایزه افتخاری بحث مردم و پرتره)

زمان انجام آیین مذهبی دارما در صومعه «لابرانگ لاماسری» به دلیل ریزش برف سنگین، راهبا با لباسایی که لایه ای از برف هم روی اونا دیده می شه، خود رو از گزند سرما دور نگه می دارن. این وقتیه که  پسربچه ای به نام لاما سرش رو به عقب برمی گردونه و لبخند می زد که این لحظه قشنگتر به وسیله عکاس به ثبت می رسه.

۳- گلخانه توت فرنگی، ترکیه (جایزه اول بحث سفر)

تصویر زنی که توت فرنگیا رو در میان گلخانه ای رنگارنگ حمل می کنه در نزدیکی نازیلی در استان آیدین ترکیه رو توجه می کنین.

۴- تور پهن شده (جایزه خاص بحث رنگ در فضای آزاد)

۵- قدرت طبیعت، سیسلی (جایزه اول بحث طبیعت)

تصویری از مواد مذاب، خاکستر و گازهایی رو تماشاگر هستین که در اواخر سال میلادی گذشته از کوه «اِتنا» به سمت بالا و دور و بر تا کیلومترها در حال پخش شدنه.

۶- منگرو، کوبا (جایزه افتخاری بحث طبیعت)

منگروها که نام درختانی در مناطق گرمسیر هستن از منحصربفردترین و مهم ترین اکوسیستمای روی زمین هستن. اینجا هم مانند تموم اکوسیستمای دیگه می تونین درنده رو در قسمت فوقانی زنجیره غذایی پیدا کنین که در تنظیم وضعیت جوی اقیانوس موثره. عکاس این عکس میگه که من به دنبال منگرو بودم و در بین تونستم از یه کروکودیل آمریکایی هم عکسبرداری کنم.

بخوانید :   با مخوف ترین گروه های مافیایی و تبهکاری در سراسر جهان آشنا شوید [قسمت اول]

۷- طرحا و سایه ها، جنوب ویتنام (جایزه افتخاری بخش رنگ در فضای آزاد)

روی ریگای روان منطقه  Mui Ne که در نزدیکی شهری با تلفظی هم آوا با اون یعنی «مینه» در جنوب تایوان، سه زن رو می بینیم که با کلاه های مخروطی و لباسای ستنی شون، ترازوهایی رو حمل می کنن. قرار گرفتن اونا روی  یه خط و پشت سر هم، هارمونی تصویری رو در میان ماسه های این منطقه به وجود آورده.

۸- بازار شناور، مالزی (جایزه سوم بحث گردشگری)

حمل و نقل آبی بخشی از زندگی روزانه مردم در جنوب بورنئو رو شکل میده.

۹- درخشش تصاویر زنان، امارات متحده عربی (جایزه دوم بحث معماری)

راه رفتن دو زن و درخشش تصاویر اونا روی آب، تولد دوباره ای به شکوه و معماری زیبای هندسی مسجد شیخ زاید در ابوظبی داده.

۱۰- مشکی مرکزی، بحرین (جایزه سوم بحث رنگ در فضای آزاد)

تصویر زن بحرینی رو در میان جمعیت دیده می شه که  در ۲۲ مارچ سال ۲۰۱۱ میلادی تو یه مراسم تشجیع جنازه در روستای سیترا در جنوب ماناما شرکت کرده و بچه خود رو هم در آغوش داره.