از ۱۰ فیلم و سریال برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه «موسسه فیلم آمریکا» تا اجرای اسکار توسط «کوین هارت»

تیر ۲۱, ۱۴۰۰ by بدون دیدگاه

فیلمای بلاک باستر و پرفروش «پلنگ مشکی» (Black Panther) و «یه مکان ساکت» (A Quiet Place) در میان ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ از نگاه موسسه فیلم آمریکا قرار گرفتن. اوایل سال میلادی الان، قبل از این که موسسات و جشنواره های سینمایی فیلمای برتر خود رو انتخاب کنن، آکادمی اسکار با اعلام این که دسته بندی جدیدی با عنوان بهترین فیلم پرطرفدار رو به دسته بندیای قبلی اضافه می کنه، جنجال آفرین شد.
هدف از این تصمیم جلوگیری از کاهش بیشتر تماشاگران خونگی مراسم اسکار بود اما در آخر واکنشای بسیار بدی رو به دنبال داشت.

با در نظر گرفتن که بسیاری جایزه بهترین فیلم پرطرفدار، یا یعنی دیگه، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران رو یه توهین می دونستن، آکادمی اسکار اعلام کرد که در مورد این دسته بندی جدید مشورتای بیشتری رو انجام میده. به جای این دسته بندی تازه، بسیاری پیشنهاد کرده بودن که بهتره بعضی از فیلمای محبوب تماشاگران در دسته مهمی مانند بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی اسکار گذاشته شن. با در نظر گرفتن جنجال بهترین فیلم از نگاه تماشاگران که هنوزم در اذهان هست و فصل اسکار هم در جریانه، بعضی از منتقدان و مخاطبان منتظر کارکرد تجاری فیلما هستن.

یکی دیگه از خبرهای جذاب مربوط به اسکار ۲۰۱۹ این بود که کوین هارت به طور رسمی اعلام کرده که اجرای مراسم اسکار آینده (۹۱اُمین مراسم اسکار) در ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ رو رو دوش داره.
این مراسم در سالن دالبی برگزار شده و مستقیما از شبکه ABC پخش می شه.
در روزای گذشته خبرهایی مبنی بر گفتگو مسئولان آکادمی اسکار با کوین هارت واسه اجرای مراسم بزرگ ترین شب هالیوود وجود داشت و در آخر هارت در حساب توئیتری شخصی خود اعلام کرد که اجرای مراسم اسکار ۲۰۱۹ رو دوش اون میشه و این اجرا رو «شانسی که یه بار در طول زندگی اتفاق می افته» توصیف کرد.

این اولین باریه که این بازیگر کمدی و بااستعداد مراسم اسکار رو اجرا می کنه، هر چند در مورد اجرا و مجری گری تجربیات خوبی داشته؛ از جمله اجرای مراسم اهدای جوایز تلویزیونی MTV همراه با دوست و همبازی اش، دواین راک جانسون در سال ۲۰۱۶٫ کوین هارت از اوایل سال ۲۰۱۵ همیشه در مورد تمایل و علاقه خود واسه اجرای بزرگ ترین و باشکوه ترین مراسم سینمایی جهان سخن می گفت. آکادمی اسکار امیدواره که اجرای کوین هارت و محبوبیت قابل توجه اون نقش زیادی در افزایش تماشاگران مراسم سال ۲۰۱۹ داشت باشه. دو مراسم اسکار گذشته که اجرای هر دو رو جیمی کیمل رو دوش داشته، با کم شدن تعداد تماشاگران خونگی روبرو شده و سال گذشته که نودمین مراسم اسکار هالیوود بود، با ۲۶٫۵ میلیون بیننده، بدترین رکورد تماشاگران اسکار زده شد.

آکادمی از قبل هم اعلام کرده بود که همه ۲۴ دسته بندی جوایز اسکار رو در تلویزیون پخش نمیکنه. در سالای گذشته تمایل بیشتری به سمت اهدای جایزه اسکار به فیلمای جداگونه و با فروش باکس آفیس پایین وجود داشته؛ مثلا فیلم موفق «شکل آب» (The Shape of Water ) که در مراسم اسکار سال گذشته به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد تنها ۶۳٫۹ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که «پلنگ مشکی» در سینماهای داخلی از مرز فروش ۷۰۰ میلیون دلاری گذشته و به احتمال فراوون جایزه اسکار محبوب ترین فیلم از نگاه تماشاگران رو دریافت می کنه.

بخوانید :   ۵ باور نادرستی که درباره افسردگی در میان مردم رواج دارد

امروز هم موسسه فیلم آمریکا ۱۰ فیلم برتر انتخابی این موسسه واسه سال ۲۰۱۸ رو اعلام کرد.
همونطور که به یه روش عادی واسه این موسسه تبدیل شده،در این فهرست تنوع بالایی هست که پرفروش ترین فیلمای سال ۲۰۱۸ در بالاترین جایگاه اون قرار دارن. فیلم «روم» (Roma) ساخته آلفونسو کوارون نتونست جایی در میان ۱۰ فیلم برتر این موسسه داشته باشه اما جایزه خاص موسسه رو گرفت. فهرست بهترین فیلمای سال ۲۰۱۸ رو در ادامه ببینین.

  • بلک کلنزمن (BlacKkKlansman)

 

  • پلنگ مشکی (Black Panther)

 

  • کلاس هشتم (Eighth Grade)
    1. اگه خیابون بیتل می تونست به حرف بیاد (If Beale Street Could Talk)

  • سوگلی (The Favourite)
  • اولین اصلاح شده (First Reformed)
  • کتاب سبز (Green Book)

  • برگشت ماری پاپینز (Mary Poppins Returns)

  • یه مکان ساکت (A Quiet Place)

  • ستاره ای متولد می شه (A Star Is Born)

نکته باحال این که فیلم «اولین مردان» (First Man) ساخته دیمین شزل که زندگینامه رسیدن آرمسترانگ، فضانورد نامدار آمریکایی رو به تصویر میکشه در این فهرست قرار نداره و این موضوع بیشتر از قبل شانس فیلم شزل رو واسه کسب جایزه اسکار کم می کنه.
قرار نداشتن فیلم زندگینامه ای «معاون» (Vice) ساخته آدام مک کی و با بازی کریستین بیل در نقش دیک چنی، معاون قبلی رییس جمهور آمریکا، هم از اتفاقاتیه که کسی فکر اونو نمی کرد.

البته این فیلم در روزای آخر سال اکران شده و انگار این موضوع در قرار نگرفتن «معاون» در این فهرست بی تاثیر نبوده و تعداد کسایی که تا حالا در اکران خصوصی موفق به دیدن فیلم شدن واسه کسب آرای لازم کافی نبوده. در آخر می تونیم بگیم که رقابت اسکار هنوز در اول راه خوده و در آینده ای نزدیک شکل کامل تر و بهتری به خود می گیره.

بهترین سریالای انتخابی این موسسه واسه سال ۲۰۱۸ هم بدین توضیح هستن:

  • آمریکاییا (The Americans)

    1. ترور جیانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی (The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story)

 

  • آتلانتا

 

  • بَری (Barry)

  • بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul)

 

  • روش کامینسکی (The Kominsky Method)

 

  • خانوم میزل عجیب (The Marvelous Mrs. Maisel)

  • ژست (Pose)
  • جانشینی (Succession)

  • این ما هستیم (This Is Us)