مصرف تفریحی ماری‌جوانا در ۱۰ ایالت دیگر آمریکا قانونی شد

تیر ۲۱, ۱۴۰۰ by بدون دیدگاه

ایالت متحده آمریکا در سال‌های گذشته استفاده و مصرف تفریحی ماری‌جوونا رو در خیلی از ایالت‌های خود آزاد اعلام کرده.

مصرف پزشکی ماری‌جوونا تا قبل از امسال در ۲۹ ایالات آمریکا منع قانونی نداشت. اما تازگیا دولت آمریکا در ۹ ایالت هم اینکه‌ی واشنگتن‌دی‌سی اعلام کرده که مصرف تفریحی این ماده تحریک‌کننده‌ی روان واسه افراد بالای ۲۱ سال آزاده و به نسخه پزشکی احتیاجی نداره.

پشتیبانی از طرح رفع مشکلات قانونی مصرف ماری‌جوونا در این کشور پهناور در سال ۲۰۱۷ میلادی به بالاترین درجه خود رسید و ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها با آزاد بودن مصرف تفریحی این ماده موافق بودن. جالبه بدونین که بیشترین جمهوری‌خواهان هم از این طرح پشتیبانی کردن.

به هر حال شاید براتون باحال باشه بدونین که در کدوم ایالت‌های آمریکا مصرف تفریحی ماری‌جوونا آزاده.

آلاسکا

افراد بالای ۲۱ سال می‌تونن بدون ترس از نیروهای پلیس در خیابون‌های این شهر علف مصرف کنن. در سال ۲۰۱۵ میلادی، شمالی‌ترین ایالت آمریکا مصرف، به‌همراه داشتن و حمل یه اونس (۲۸ گرم) ماری‌جوونا واسه مصرف تفریحی رو قانونی اعلام کرد.

بدنبال این آزادی، اولین فروشگاه ماری‌جوونا گشایش شده و از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی فعالیت‌ رسمی و قانونی خود رو شروع کرد.

آلاسکا هم اینکه این فرصتو از دست نداده و فروشگاه‌های تولید و عرضه ماری‌جوونا رو به یه جاذبه گردشگری واسه جذب توریست‌ها تبدیل کرد.
بیشتر از دو میلیون نفر در سال از آلاسکا دیدن می‌کنن و هرساله ۲ میلیارد دلار واسه این ایالت درآمدزایی دارن.

کالیفرنیا

کالیفرنیا اولین ایالت کشور آمریکاست که فروش ماری‌جوونا با تجویز دکتر در اون آزاد بود. از سال ۱۹۹۶ میلادی مردم می‌تونستن واسه مصارف پزشکی ماری‌جوونا بخرن. اما مصرف تفریحی این ماده محرک در سال ۲۰۱۶ میلادی در کالیفرنیا آزاد شد.

به موجب این قانون افراد بالای ۲۱ سال اجازه خرید و حمل ۲۸ گرم ماری‌جوونا رو دارن. هم اینکه این افراد می‌تونن بیشترین حد ۸ گرم شیره‌ی ماری‌جوونا که بیشتر در فرم خوراکی پیدا می‌شه رو بخرن. شهروندان این ایالت کشور آمریکا از نظر قانونی اجازه دارن تا بیشترین حد ۶ گیاه ماری‌جوونا در خونه خود پرورش بدن.

با همه این توضیحات باید بدونین که مصرف قانونی این ماده به محل زندگی مردم کالیفرنیا مربوط می‌شه. در بیشتر شهرهای سنترال‌ولی مثل فرسنو و بیکرزفیلد بازم عرضه و مصرف ماری‌جوونا واسه مصرف شخص و تفریحی غیرقانونی و ممنوعه.

کلرادو

جالبه بدونین که در ایالتی مثل کلرادو بیشتر از مک‌دونالد و استارباکس، فروشگاه‌های عرضه‌کننده ماری‌جوونا می بینین. این ایالات به‌همراه واشنگتن دو ایالت اولی بودن که به‌طور کامل فروش و مصرف ماری‌جوونا رو در سال ۲۰۱۲ میلادی آزاد و قانونی اعلام کردن.

همه مردم و توریست‌های بالای ۲۱ سال اجازه حمل و مصرف ۲۱ گرم ماری‌جوونا و بیشترین حد ۸ گرم از عصاره (شیره) اونو دارن. البته در بعضی مناطق شهری این ایالات محدودیت‌هایی واسه مصرف هست.

مین

در ایالت مین هر فرد بالای ۲۱ سال اجازه همراه داشتن حدود ۸۰ گرم (۲٫۵ اونس) ماری‌جوونا رو داره؛ یعنی بیشتر از دو برابر بیشتر از بیشتر ایالت‌های کشور آمریکا. البته شهروندان این ایالت از نظر قانونی اجازه خرید ندارن.

بخوانید :   چه خبر از هفته مد و لباس پاکستانی ها؟

پاول لیپیج، فرماندار ایالت مین در نوامبر سال ۲۰۱۷ لایحه قانونی شدن فروش ماری‌جوونا واسه مصارف تفریحی رو وتو کرد.

ماساچوست

در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام شد که شهروندان ایالت ماساچوست اجازه حمل و مصرف ۲۸ گرم ماری‌جوونا رو دارن. هم اینکه از نظر قانونی می‌تونن بیشترین حد ۸ گیاه ماری‌جوونا در خونه خود پرورش بدن. قانون اجازه گشایش فروشگاه واسه فروش ماری‌جوونا رو تا ماه جولای به مردم این ایالت نمی‌دهد.

 

نوادا

 

همه شهروندان و گردشگران بالای ۲۱ سال اجازه دارن ۲۸ گرم و یه‌هشتم یه اونس از ماری‌جوانای خوراکی رو با خود حمل کنن. فروش ماری‌جوونا واسه مصرف تفریحی و غیرپزشکی از ماه جولای (تابستون) ۲۰۱۷ در این ایالت شروع شد.
جالبه که بعد از دو هفته پس از گشایش اولین فروشگاه، همه موجودی مغازه تموم شد.

طبق قانون این ایالت، اشخاصی که می‌خواهند واسه مصرف خودشون ماری‌جوونا در خونه کاشت و برداشت کنن باید دست‌کم ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) دورتر از نزدیک‌ترین فروشگاه عرضه‌کننده‌ی این ماده محرک باشن.

اورگان

از سال ۲۰۱۵ میلادی حمل ۲۸ گرم ماری‌جوونا و کاشت ۴ گلدان از این ماده واسه شهروندان ایالت اورگان آزاد شد.

 

 

ورمونت

 

 

ورمونت اولین ایالتی بود که با رای مجلس آمریکا مصرف تفریحی ماری‌جوونا رو آزاد اعلام کرد.
افراد بالای ۲۱ سال اجازه حمل ۲۸ گرم ماری‌جوونا و کاشت دو گلدان از اونو در خونه دارن. هنوز هیچ قانونی واسه مصرف یا فروش آزادنه فرم خوراکی این ماده محرک تصویب نشده.

واشنگتن

فروشنده‌های ماری‌جوونا از سال ۲۰۱۲ میلادی که فروش، حمل و مصرف تفریحی این ماده محرک قانونی اعلام شده تا حالا بالغ بر ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌ان.

مردم واشنگتن اجازه حمل یا مصرف ماری‌جوونا رو دارن اما کاشت اون در خونه غیرقانونیه.

 

واشنگتن دی‌سی

 

در نوامبر سال ۲۰۱۴ لایحه رفع مشکلات قانونی مصرف تفریحی ماری‌جوونا وتو شد اما در سال ۲۰۱۵ این اجازه صادر شد.
مردم می‌تونن کمتر از دو اونس (۶۰ گرم) ماری‌جوونا همراه خود داشته باشن و هدیه دادن ۱ اونس (۲۸ گرم) اونم قانونیه.

ماری جوآنا چه تاثیراتی روی مغز و بدن آدم داره؟ [اینفوگرافیک]

مصرف ماری‌جوانای تقلبی منتهی به کشته شدن ۲ تن و خونریزی شدید ۵۴ نفر شد

اندازه مصرف ماری‌جوآنا در سراسر جهان رو روی نقشه ببینین