آشنایی با روش مهاجرت تخصصی به نیوزلند

تیر ۲۱, ۱۴۰۰ by بدون دیدگاه

نیوزلند، حدود ۲۰ ساله که به فهرست مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی ایرانیان اضافه شده.
کشوری در قاره اقیانوسیه که اونو بهشتی در اقیانوس آروم می دونن. کسایی که با سه گانه ارباب حلقه ها آشنایی دارن، حتما سکانسای زیبای طبیعی این فیلم رو به یاد دارن که بیشتر در لوکیشن نیوزیلند فیلمبرداری شده بود.

این کشور که حالا از مستعمرات بریتانیا هستش، کشوری کوچیک اما صنعتی و پیشرفته بوده و نزدیک ترین خشکی به اون، کشور کانگوروهاست که یکی از سه اولویت مهاجرتی ایرانیان در چند دهه گذشته هستش.

زبون انگلیسی و نیاز به نیروی کار تخصصی در نیوزلند دلیل شده تا این کشور آروم، قشنگتر و پر پتانسیل اقیانوسیه، واسه نیروهای تخصصی و صاحبان حرف و صنوف جورواجور، مقصدی جذاب باشه. البته اگه از بادهای شدید و بعضی از زلزله های این کشور صرفه نظر کنیم، نیوزیلند در سالای آینده، حرفه های بیشتری واسه جامعه مهاجران در جهان داره.

گفتار امروز ما نگاهی داره به چیزی که واسه مهاجرت تخصصی یا skilled worker به این کشور سرسبز و مهاجر پذیر اقیانوسیه نیاز داریم.

 مقدمات مهاجرت به نیوزلند

یکی از دلایلی که دلیل شده هزاران کیلومتر دور تر از ایران، خیلیا رو عاشق تحصیل و زندگی و مهاجرت کنه، راحتی کار در مقایسه به رفتن به استرالیا، آمریکا و حتی کانادا هستش.
مخصوصا که که به جز استرالیا، دو کشور دیگه رابطه دیپلماتیک با ایران ندارن و رفتن ایرانیان به عناوین جور واجور به اون سرزمین، سخته.

اگه شما سنی کم تر از ۵۵ سال داشته باشین و سلامتی کامل داشته و سو سابقه کیفری و قضایی نداشته باشین و از گذرنامه معتبر بهره مند باشین، می تونین واسه مهاجرت دست به کار شین. همه اطلاعات لازم واسه مهاجرت به نیوزلند رو در این نشانی ببینین که شما رو از استخدام وکیل و هزینه های سرسام آور، بی نیاز می کنه.

نکته مهمی که باید در مهاجرت تخصصی به نیوزلند در نظر داشته باشین، التزام خواهندگان مهاجرت به داشتن کارنامه صلاحیت زبون انگلیسی (English Language Proficiency) که با مدرک IELTS گرفتن می شه.
البته مثل استرالیا و بر خلاف مهاجرت به کبک کانادا، داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ که یش از دو سال از تاریخ دریافت اون نگذشته باشه به عنوان شرط پذیرش مهاجرتی الزامیه.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنین، واسه شروع روند درخواست روادید مهاجرتی تخصصی به نیوزلند، باید به این مراجعه کنین و بعد نوع روادید رو مشخص کنین که در  تصویر زیر واسه شما نشون داده شده.

با کلیک روی گزینه: VIE VISA DETAILS & APPLY به صفحه زیر منتقل میشین که اطلاعات تخصصی و تکمیلی درباره مدارک و شرایط، روش و هزینه های اپلای درخواست روادید مهاجرتی رو بهتون میده.

به هر حال لینکای سمت چپ که در  تصویر بالا مشاهده می کنین رو دنبال کرده تا اطلاعات تکمیلی بدست بیارین که به زبون ساده و اطلاعات خوب و مستند، راهنمای مطلوبی واسه خواهندگان دریافت روادید مهاجرتی تخصصی به نیوزلنده.

البته توجه کنین که اگه شما مدرک دانشگاهی خود رو از دانشگاهی که زبون تحصیل در اون جا انگلیسیه دریافت کنین، از شرط زبون معاف میشین  و ENGLISH LANGUAGE PROFIEICNEY WAIVER دریافت می کنین.

واسه امور مهاجرتی نیوزلند، حتما نباید مدارک دانشگاهی عالی داشت. همین که تجربه کاری خوبی داشته باشین و دست کم تحصیلات شما دیپلم باشه و سابقه کار شما مربوط به رشته تحصیلی باشه، واسه کسب نمرات لازم بسه. اما بالطبع، ‌هر اندازه تحصیلات بالاتر و سن کم تر داشته باشین و سابقه کار بالای ۸ سال در پرونده شما باشه، امتیاز بیش تری واسه پرونده شما دید می شه که این، فرصت بهتری واسه مهاجرت میشه.

واسه مهاجرت به نیوزلند ۲ نوع روادید در دسترسه

واسه مهاجرت به نیوزلند، حالا ۲ نوع روادید یا اجازه اقامت هست.

اولی، مخصوص افراد تحصیل کرده و متخصصه که در یکی از علوم و فنون، دارای عناوین آکادمیک قابل اثبات و ارزشیابی شده باشن. به این نوع روادید:  SKILLED MIGRANT CATEGORY‌ می گن که در اسناد مهاجرتی از اون به عنوان SMC یاد می کنن.

اگه از طرف کارفرمایی در نیوزلند پیشنهاد رسمی کار داشته باشین و بقیه شرایط عمومی واسه دریافت روادید رو هم دارا باشین،‌ این نوع روادید واسه شما صادر می شه.
اقدام واسه دریافت اقامت دائمی نیوزلند پس از دو سال کار و زندگی در این کشور و دریافت CITIZENSHIP یا گذرنامه نیوزلند شدنیه.

اگه پیشنهاد رسمی کار نداشته باشین، ولی دست کم امتیازات رو داشته باشین، باز می تونین به صورت کاری به نیوزلند مهاحرت کنین و در صورت پیدا کردن کار،  اقامت دائمی (Permanent Resident) بگیرین. شرایط مربوطه رو در این قسمت ببینین.

دومی، در صورتیه که در زمینه ها و مشاغل پر درخواست نیوزلند و یا از طرف کارفرمایانی در نیوزلند پیشنهاد کاری دریافت کنین، امکات دریافت روادید یا اجازه اقامت موقت که به اون ویزای WORK TO RESIDENCEه اعطا می شه.

با این نوع روادید میشه وارد این کشور شد و مشغول به کار و زندگی شد.
اگه هم پیشنهاد کاری نداشتید، نگران نباشین. پس از روادید موقت (Temporary visa)، ۹ ماه پس از ورود به نیوزلند وقتی کاری پیدا کردین، روادید موقت به دائمی تبدیل پیدا می کنه.

به دلیل اینکه بر خلاف سنگاپور، مالزی، سوئد، نروژ و بعضی از کشورهایی که پناهنده و مهاجر به اونا بسیار سرازیر می شه، نیوزلند به دلیل مهاجر پذیری گسترده خود، شرایط آسونی و بهتری رو واسه مهاجران به خصوص skilled workers که امتیازات لازم رو به دست بیارن ارائه می کنه.

مدت زمان بررسی مدارک خواهندگان مهاجرت به نیوزلند

همونطور که در توضیح رسمی زیر مشاهده می کنین، بیشتر روادید مهاجرتی به کشور نیوزلند بین ۳ ماه تا ۱۲ ماه زمان نیاز داره و معمولا این روند بستگی به نیاز شغل مربوطه در نیوزلند و تکمیل مدارک لازم از طرف متقاضیه.

بخش مهاجران تخصصی واسه درخواست روادید، ۶ ماه باید صبر کنن. این مقداری واسه بررسی مدارک درخواست کننده روادید همسفری اقامتی، حدود ۴ ماهه. روادید کودکان واسه اقامت در نیوزلند هم ظرف ۳ ماه صادر می شه.
اگه والدین کسایی که در نیوزلند اقامت دارن، قصد اپلای داشته باشن، این روند حدود ۷ ماه زمان می بره.

روادید سرمایه گذاری در نیوزلند بین ۷ تا ۱۰ ماه زمان می بره. این مورد رو خواهندگان سرمایه گذاری در این کشور در نظر داشته باشن که روند فوری و سریع واسه دریافت روادید اقامتی از این راه بر خلاف بعضی از کشورای مهاجر پذیر دنیا وجود نداره.

Visa type Processing time

  • Skilled Migrant Category Resident Visa: 6 months

  • Partnership Resident Visa: 4 months

  • Dependent Child Resident Visa : 3 months
  • Parent Resident Visa: 7 months

  • Investor Visas: 10 months

  • Residence from Work visa: 3 months

  •  Talent (Accredited Employer: 3 months
  • Resident Visa Talent (Arts, Culture and Sports: 3 months
  • Resident Visa: 3 months

  • Long Term Skills Shortage List: 3 months

 

  • Resident Visa: 3 months

 

چیجوری خواهندگان مهاجرت به نیوزلند ارزشیابی می شن؟

حتما درباره روش ارزشیابی خواهندگان مهاجرت به کانادا و استرالیا، مطالبی شنیدین یا دیدین. روند ارزشیابی در نیوزلند هم خیلی فرق کلی با روشای ارزشیابی در کانادا و استرالیا نداره. در واقع آزمایش خواهندگان مهاجرت به نیوزلند مثل کانادا و استرالیا، در دو بخش انجام می شه.

بخش اول، پیش آزمایش یا همون PRE ASSESSMENTه. در اول هیچ مدرکی از شما خواسته نمی شه و با تکمیلی یه فرم آزمایش اولیه و فرستادن اون، به شما می گن شایسته (QUALIFY) واسه مهاجرت (MIGRATION) هستین یا خیر.

اگه بتونین حد نصاب ۱۰۰ رو به دست بیارین، واسه مرحله بعدی انتخاب میشین.

اگه نمره شما بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ بشه، اصطلاحا به Pool رفته و تو یه مدت که شاید تا ۱ سال هم به طول برسه، می تونین به این کشور مهاجرت کنین. اگه امتیاز بیشتر از ۱۴۰ به دست بیارین، در مدت کوتاهی به این کشور خواهید رفت.

بخش دوم رو آزمایش کامل یا FULL ASSEESMENT می گن. از شما خواسته می شه که همه مدارک لازم که در بخش آزمایش از اونا یادکرده اید رو همراه رسید پرداخت هزینه های لازم واسه انجام روند بررسی پایانی و ارسال ویزا به نیوزلند بفرستین.

همه مدارک شما باید ترجمه رسمی شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری شه.
مدرک زبون هم اگه در دانشگاه غیر انگلیسی زبون درس خوندین، باید به اداره مهاجرت ارسال شه.
این ارسال مدرک زبون هم باید مستقیم از موسسه صادر کننده مدرک صورت بگیره.

انجام معاینات پزشکی (MEDICAL CHECK) و دریافت نبود سو گذشته از کشور از جمله مدارک دیگه س که لازم میشه. انجام معاینات پزشکی به وسیله پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت نیوزلند صورت قبول می کنه که لیست به روز شده رو در سایت مهاجرت نیوزلند بدست بیارین. این لیست در این نشانی در دسترسه.

این که چه وقتی این معاینات نیازه و چه کسایی از انجام اون معاف هستن رو در این لینک دنبال کنین.

مهاجرت به نیوزلند چقدر هزینه در بر داره؟

واسه بررسی هزینه هایی که واسه روند مهاجرت باید با کارتای اعتباری ارزی و به صورت آنلاین پرداخت کنین، از این  استفاده کنین.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنین، از شما می خواد که نام کشور، نام مکانی که زندگی میکنین و نوع روادید لازم رو مشخص کنین. واسه مهاجرت تخصصی، روی skilled migrants (online)‌ کلیک کنین.

بعد از انتخاب این ۳ بخش، روی گزینه CALCULATION FEE به صفحه دیگری می رید.

همونجوریکه در تصویر زیر مشاهده می کنین، رقم ۵۳۰ دلار نیوزلند واسه خواهندگان مهاجرت تخصصی لازمه. البته این رقم هر سال تغییر می کنه.

این هزینه بایدهنگام ثبت نام،‌ با کارت اعتباری ارزی پرداخت شه و بعضی از شرکتای پرداخت الکترونیکی ارزی در ایران، این خدمات رو واسه شما انجام میدن.

چگونگی امتیاز بندی مهاجرت به نیوزلند

واسه مهاجرت تخصصی به نیوزلند باید دست کم امتیازات لازم رو کسر بکنین. دست کم امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند ۱۰۰ بوده تا در لیست Pool یا انتظار قرار بگیرین. اما اگه امتیاز شما ۱۴۰ یا بالاتر باشه ظرف مدت کوتاهی می تونی به نیوزلند مهاجرت کنین.

جدول امتیازات

جدول امتیازات رو میشه از راه این نشانی بدست آورد. اولین معیاری که خیلی در امتیاز گرفتن تاثیر داره، سن داوطلبه. هر اندازه سن شما زیر ۳۰ سال باشه، امتیاز کامل رو بدست میارید و هر اندازه سن شما از ۳۰ سال بالاتر بره، این امتیاز کم میشه.

بعد از سن، ملاک دیگری که امتیاز زیادی داره و می تونه حد نصاب امتیازات شما رو به ۱۰۰ واحد برسونه، سابقه کاره. سابقه کار شما باید براساس گواهی سابقه ای که از تامین اجتماعی دریافت می کنین، دارای دلیل و مستند باشه.

اگه ۱۰ سال سابقه کار داشته باشین، بیشترین حد امتیاز که ۳۰ واحده رو دریافت می کنین. بخاطر این همیشه به خواهندگان مهاجرت تخصصی پیشنهاد می شه که بیشتر از ۶ سال سابقه کار داشته تا امتیاز ۲۰ تا ۳۰ رو به دست بیارن.

فرق زیادی بین داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد واسه مهاجرت تخصصی به نیوزلند نیس و تنها ۵ واحد فرق داره.
اما اگه خویشاوندی در نیوزلند داشته باشین، تاثیر مثبت ۱۰ واحدی به پرونده شما اضافه می شه.

سن:

  • از ۲۰ تا ۲۹ سال ۳۰ امتیاز
  • از ۳۰ تا ۳۹ سال ۲۵ امتیاز

  • از ۴۰ تا ۴۴ سال ۲۰ امتیاز

  • از ۴۵ تا ۴۹ سال ۱۰ امتیاز
  • از ۵۰ تا ۵۵ سال  ۵ امتیاز
سابقه کار:

  • ۲ سال ۱۰ امتیاز

 

 

  • ۴ سال ۱۵ امتیاز
  • ۶ سال ۲۰ امتیاز

  • ۸ سال ۲۵ امتیاز
  • ۱۰ سال یا بیشتر ۳۰ امتیاز

مدرک تحصیلی تائید شده:

  • کارشناسی ۵۰ امتیاز

  • کارشناسی ارشد ۵۵ امتیاز

خویشاوند نزدیک در نیوزلند:

  • ۱۰ امتیاز
امتیاز کار در نیوزلند یا پیشنهاد کار از نیوزلند:
  • در صورت داشتن پیشنهاد کار از نیوزلند ۵۰ امتیاز به شما تعلق میگیره.
  • اگه بیشترین حد ۱۲ ماه سابقه کار در نیوزلند داشته باشین ۵۰ امتیاز به شما تعلق منیگیرد.
  • اگه دست کم  ۱۲ ماه  سابقه کار در نیوزلند داشته باشین ۶۰ امتیاز به شما تعلق میگیره.

مراحل اخذ روادید نیوزلند چیجوریه؟

 قدم اول: اخذ اسسمنت

 اولین مرحله، اصطلاحا دریافت اسسمنت (assessment) است. همونطور که گفتیم، باید به طور آنلاین، امتیازات شما ارزشیابی شه تا سیستم به شما اعلام کنه که دارای دست کم شرایط واسه مهاجرت تخصصی به نیوزلند هستین یا خیر.

قسمت بعدی، تکمیل و ارسال فرم EOI یا Expression of Interestو پرداخت هزینه های مربوطه س. قسمت سوم، ثبت در خواست یا Apply for Residenceه که باید روند مربوطه رو از راه درگاه مهاجرت نیوزلند پیگیری کنین.

در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ میلادی، ۴۵۰ دلار نیوزلند واسه اخذ اسسمنت باید پرداخت کرد.
هم اینکه واسه ارسال فرم EOI، حدود ۵۰۰ دلار نیوزلند اخذ می شه.
جهت ثبت درخواست در مرحله پایانی، ۱۸۰۰ دلار نیوزلند دریافت می شه.
بعد از اخذ روادید، مبلغ ۳۰۰ دلار حدودا به عنوان مالیات دریافت می شه.

اطلاعات کامل و جدید درباره هزینه ها رو در این نشانی مشاهده بفرمایید.

آزمایش مدارک خواهندگان ویزا در نیوزلند بردوش موئسسه NZQA یا New Zealand Qualifications Authorityه. همه خواهندگان باید مدارک لازم رو به این موسسه ارسال کنن.

اینکه شما نیاز به آزمایش مدارک خود جهت مهاجرت تخصصی به نیوزلند دارین یا خیر به این لینک مراجعه کنین.

این موسسه به دو صورت آزمایش مدارک خواهندگان رو انجام می ده :

 

  • Pre Assessment

 

  • Full Assessment

طبق گفته این موسسه واسه خواهندگان مهاجرت، اخذ Pre Assessment کافیه. اما پیشنهاد شده تا خواهندگان مهاجرت نسبت به اخذ Full Assessment دست به کار شن. فهرست هزینه ها رو در این قسمت ببینین.

هزینه اخد Pre Assessment حدود ۱۳۸ دلار و هزینه اخذ Full Assessment ۷۴۶ دلار نیوزلنده. مدت زمان ارسال اسسمنت طبق گفته این موئسسه ۲۵ روزه که ممکنه تا حدودی در زمان ترافیک کاری بیشتر شه.
البته این موئسسه سرویس Fast Track رو هم ارائه میکنه که با به کار گیری این سرویس ظرف مدت ۱۰ روز نتیجه اسسمنت صادر میشه. البته جهت به کار گیری این سرویس شما مجبور به پرداخت ۴۰۴ دلار اضافه هستین.

اینم بگیم که کسایی که از دانشگاه های زیر در ایران فارغ التحصیل شده باشن، میتونن به شکل خودکار ۵۰ امتیاز مربوط به اسسمنت رو دریافت کنن.

اما این افراد هم باید نسبت به اخذ Full Assessment دست به کار شن تا سابقه کاری اونا هم مورد تائید واقع شه.
البته این افراد شانس بیشتری جهت اخذ اسسمنت دارن. اما از اونجایی که ممکنه اداره مهاجرت از این افراد هم اسسمنت بخواد، بهتره اینکار انجام شه.
البته دراین مورد بهتره با یه وکیل مهاجرت هم مشورت کنین.

چه مدارکی واسه اخذ اسسمنت لازمه؟

    • ترجمه تائید شده مدارک دانشگاهی شامل مدرک و ریز نمرات

  • فتوکپی مدارک
  • رسید پرداخت هزینه

 

  • سابقه کار و رزومه ترجمه و تائید شده

 

  • ترجمه تائید شده پاسپورت

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره اخذ اسسمنت می تونین به نشانی مراجعه کنین.

قدم دوم: کامل کردن فرم EOI

جهت انجام این مرحله باید به بخش فرمای اداره مهاجرت مراجعه کرده و فرم ۱۱۰۰ رو دانلود و تکمیل کنین. البته نسخه انلاین که نیاز به دانلود نیس رو هم در این نشانی ببینین.

در این فرم شما ادعا می کنین که دست کم امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند رو دارا هستین. در این مرحله لازم نیس مدارکی رو بفرستین. فقط باید نسبت به پرداخت هزینه که در بالا صحبت کردیم دست به کار شین. پس از بررسی مدارک، پرونده شما به لیست Pool فرستاده میشه.

روال کار به این صورته که هر دوهفته یه بار این لیست بررسی میشه و به شکل خودکار کسایی که دارای امتیاز دست کم ۱۴۰ باشن انتخاب می شن.

اگه ظرفیت تکمیل نشه (که معمولا تکمیل نمیشه) نفرات بعدی از بین کسایی انتخاب می شن که پیشنهاد کار از نیوزیلند داشته باشن یا در نیوزیلند سابقه کار داشته باشن (دارندگان ویزای کار). در آخر به ترتیب و براساس امتیاز بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ بقیه خواهندگان انتخاب می شن.

کسایی که انتخاب نشن در لیست انتظار یا Pool باقی خواهند موند تا ۲ هفته دیگه دوباره این کار انجام شه.
در این مرحله اگه نام یه درخواست کننده از لیست بیرون کشیده شه از اون درخواست می شه تا مرحله ثبت درخواست ویزا رو بکنه.

قدم سوم: ثبت درخواست

در این مرحله شما باید مدارکی مثل مدرک آیلتس، اسسمنت، نتیجه معاینات پزشکی، سوء گذشته، گذرنامه و شناسنامه و .. رو که ادعای شما رو ثابت میکنه به اداره مهاجرت بفرستین. هزینه این مرحله ۱۸۰۰ دلار نیوزلنده. اگه مدارک شما کامل باشه، می تونین منتظر ارسال ویزا باشین که حدود ۶ ماه زمان می بره.

شرایط اختصاصی ویزای کار

این ویزا بیشترین حد به مدت ۳۰ ماه صادر میشه تا درخواست کننده بتونه شرایط لازم جهت اقامت دائم رو به دست بیاره. جهت اخذ این ویزا شما باید حتما” از طرف یه کارفرما درخواست کار تموم وقت (۳۰ ساعت در هفته)  داشته باشین و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین حرفه شما جزو مشاغل دارای اولویت نیاز در نیوزلند باشه (لیست LTSSL یا POL) و سن شما نباید بیشتر از ۵۳ سال باشه.

شرایط عمومی ،مانند ویزای مهارته.

جهت به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد این ویزا می تونین به لینک مراجعه کنین.

در این حالت باید کارفرمای شما فرم NZIS 1031 رو تکمیل کنه.

جهت دیدن مشاغل نیاز به نشانی زیر مراجعه کنین.
    • نمره لازم واسه زبون انگلیسی رو در این بخش ببینین.

 

 

 

    • جهت چک لیست مدارک از این قسمت استفاده کنین.

 

  • لینک مربوط به مدارک لازم جهت اسسمنت.

چند پیشنهاد واسه مهاجرت به نیوزلند

۱- قبل از انجام هر کاری، اطلاعات لازم رو از راه درگاه رسمی مهاجرت تخصصی و عمومی به نیوزلند به دست بیارین.

۲- مهاجرت به نیوزلند و دریافت روادید سفر به این کشور اقیانوسیه، اگه انگلیسی قوی و حوصله و توانایی جستجوی اینترنتی داشته باشین، حتی ۱ دقیقه و ۱ دلار هم نیاز به مشاوره های جور واجور نداره و همه اطلاعات به زبون ساده و قابل فهم در اختیار مخاطبان قرار داره.

۳- واسه مهاجرت و زندگی و سفر به نیوزلند، از سفارت ایران در ولینگتون و سفارت نیوزلند تو تهران، اطلاعات معتبر رو بدست بیارین.

۴- هزینه های ارزی که در مراحل جور واجور مهاجرتی باید به صورت انلاین پرداخت شه رو از موسسات معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنین.

۵- یکی از بهترین مشاوران شما در کسب روادید مهاجرتی به نیوزلند، مهاجران ایرونی بودن که قبلا در همین سیستم به نیوزلند سفر کردن.

۶- اداره مهاجرت نیوزلند ظرف کم تر از ۴۸ ساعت به کلیه پرسشاتون به صورت الکترونیکی جواب میده. تا امکان داره از مراجعه به سایتای متفرقه واسه مشورت، دوری کنین.

۷- مهاجرت به نیوزلند واسه کسایی که مدرک کارشناسی ارشد داشته و رشته اونا DEMANDEDه. آسون تر میشه.

۸- به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که داوطلبانی که به صورت دانشجویی به نیوزلند سفر می کنن،  فرصت بهتری واسه اقامت و پیدا کردن کار دارن تا خواهندگان دیگه. پس اگه واسه مقطع ارشد یا دکترا به یکی از دانشگاه های این کشور برید. شانس اقامت و کار بهتری به نسبت بقیه دارین.

۹- کلیه دانشگاه های نیوزلند مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و می تونین از تحصیل در این کشور به عنوان یه تیر و دو نشون واسه مهاجرت در صورت نیاز استفاده کنین.

۱۰- زندگی در نیوزلند، شرایط خاص خود رو داره که بر خلاف شمال اروپا خیلی سرد نیس.
اما دوری از ایران، شاید واسه بعضی سخت باشه. پیشنهاد می کنیم،‌ قبل از عزیمت به نیوزلند، درباره این کشور بیشتر تحقیق کنین و از ایرانیان ساکن کسب اطلاع کنین. این افراد رو در شبکه های اجتماعی پیدا کنین. مانند لینکدین و اینستاگرام و فیس بوک.

بخوانید :   ۸۵۰نفرتماشاگر،۲۰ میلیون تومان فروش