خرید و قیمت شیشه رنگی سنتی

اسفند ۲۴, ۱۴۰۱ by بدون دیدگاه

حتما تا به حال شیشه های رنگی را در محیط‌ های فوق ‌العاده دیده اید که شکوه و جلوه‌ ای بی ‌نظیر به آن محیط بخشیده است. یکی از انواع خاص شیشه، شیشه رنگی سنتی می باشد. این شیشه های رنگی در فرمت معماری و دکوراسیون داخلی و پارتیشن های شیشه ای دارای ویژگی های فراوانی هستند. شیشه های رنگی دیگری نیز به نام شیشه لاکوبل وجود دارند که از طریق استقرار شیشه شفاف با نوعی رنگ کوره ای برای شیشه تولید می شود. این شیشه ها در دمای 750 درجه پخته و تولید می شوند. اگر می خواهید اطلاعات کافی در مورد این شیشه ها داشته باشید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شیشه رنگی سنتی چیست؟

در گذشته و حتی امروز شیشه های رنگی در انواع منحصر به فرد و برای مصارف متمایز مانند نرده شیشه ای ساخته می شدند. از آنجایی که اقامتگاه‌ ها و مساجد تاریخی ایران با شیشه‌های رنگی ساخته شده ‌اند، می‌ توان گفت که شیشه‌ های رنگی سنتی بخشی از فرهنگ ما ایرانیان هستند. شیشه های رنگی به سه دسته شیشه های رنگی براق (شیشه لاکوبل)، شیشه های رنگی مات (متلوکس) و شیشه های رنگی متالیک (متلاک) تقسیم می شوند، که به طور گسترده در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. اگر بخواهیم نمونه ای از یک مکان عالی را با شیشه های رنگی سنتی مثال بزنیم می توانیم به مسجد نصیر الملک شیراز اشاره کنیم.

ویژگی های شیشه های رنگی سنتی

یکی از عناصر مهم و اساسی شیشه ‌های رنگی، کاهش نور خورشید است که با ایجاد رنگ ‌های منحصربه‌فرد، به محدود کردن ملایمت و گرمای فتوولتائیک کمک می ‌کند. به عنوان مثال، از شیشه های رنگی در مناطق متروک استفاده اضافی می شود. زیرا نور روز و گرمای آن را به حداقل می رساند. از جمله عوامل انحصاری شیشه های رنگی می توان به ایجاد حس آرامش، کاهش تنش های اطراف و افزایش روحیه افراد اشاره کرد. در گذشته برخی از انسان ها معتقد بودند که شیشه های رنگی مانع از حمله حیوانات به خانه می شود.

همانطور که می دانید انواع سایه های فوق العاده تاثیر بسیار خوبی بر روحیه انسان دارند. یکی دیگر از ویژگی های شیشه های رنگی شکوه خاص و تنوع بیش از حد رنگ آن است. شما باید به حفظ ثبات بین طرح ها و رنگ ها بپردازید تا بتوانید خیره کننده ای به محیط خود بدهید. در شیشه های رنگی از رنگ های مختلفی مانند سبز، زرد، آبی، بنفش و قرمز استفاده می شود.

کاربرد های مختلف شیشه های رنگی سنتی

همانطور که گفته شد شیشه رنگی کاربرد های زیادی دارد. در معماری مکرر به درستی مانند معماری جدید، از شیشه های رنگی در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شد. اگر بخواهیم حیاتی ترین استفاده از شیشه های رنگی را به شما اطلاع دهیم، ما باید به پوشش دیوار شیشه ای و شیشه بین کابینت ها اشاره کنیم. این محصول در دکوراسیون داخلی امروزی طرفداران زیادی دارد. از جمله کاربردهای شیشه های رنگی می توان به دکوراسیون بیرونی ساختمان ها اشاره کرد.

همچنین از این شیشه در پارتیشن های روشویی و حمام و دیوارپوش شیشه ای در شرکت ساختمانی و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. احتمالاً شما هم در برخی شرکت ها دیوارپوش های شیشه ای رنگی را دیده اید. این دیوارپوش های شیشه ای معمولاً از نوع لاکوبل بوده و دارای مزایای فراوانی هستند. در واقع، این دیوارپوش‌ها به دلیل اینکه نور را منعکس می ‌کنند، منطقه را بزرگ ‌تر نشان می ‌دهند.

نصب و طراحی شیشه های رنگی

نصب و اجرای شیشه های رنگی سنتی بسیار حساس است. این شیشه ها در کارخانه تولیدی از ابعاد استاندارد سازی شده استفاده می کنند و به بازار عرضه می شوند. شیشه ها وارد مرحله تیز کردن و ابزارسازی می شود با ابزار های به خصوص می شوند. سپس با استفاده از دستگاه شسته شده و پس از خشک شدن به محل مورد نظر ارسال می شوند. اگر قرار دادن جای پریز یا هر سوراخ دیگری روی شیشه حیاتی باشد، بدون شک در واحد تولیدی یا با استفاده از متخصص راه اندازی شیشه رنگی تکمیل می شود. شیشه های رنگی با چسب سیلیکونی در ناحیه مورد نیاز قرار می گیرند.

سعی کنید برای استقرار شیشه های رنگی از افرا با تجربه کمک بگیرید. نحوه نصب این شیشه بسیار حساس است. اگر نصب این شیشه ها با اصول و استاندارد انجام نشود می توانید با عواقب جبران ناپذیری روبرو شوید. بنابراین، توجه داشته باشید که تنظیم و نصب آن ها نیاز به دقت و مهارت کافی دارد.

خرید شیشه رنگی سنتی

شما عزیزان می توانید انواع شیشه های رنگی مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. همچنین می ‌توانید این شیشه ها را در ابعاد، رنگ‌ ها و طرح‌ های خاص از وب‌سایت‌ آنلاین https://iranlacobel.com با ارائه مشخصات کامل محصول مورد نظر خریداری کنید. امروزه خرید آنلاین از فروشگاه های آنلاین بسیار راحت شده است که مزایای زیادی دارد. صرفه جویی در زمان و تنوع زیاد کالا از مزایای مهم خرید آنلاین شیشه های رنگی است. شما می توانید یکی از انواع مختلف این شیشه های رنگی را مطابق با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است که قیمت این شیشه ها بستگی به کیفیت شیشه، نوع ساخت، فرایند تولید، میزان و نوع سفارش شما دارد. استفاده از این نوع شیشه جایگزین بسیار کاربردی برای سرامیک و کاشی می باشد.

بخوانید :   الماس چت بهترین چت روم فارسی دارای محیط شاد برای گفتگو با دوستان فارسی زبان