تعمیر و نگهداری کمپرسور دندانی

بهمن ۴, ۱۴۰۱ by بدون دیدگاه

 

 

تعمیر و نگهداری کمپرسور دندانی: نحوه انجام آن به روش صحیح

 

کمپرسورهای دندانی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در مطب دندانپزشکی هستند. کمپرسورها اغلب در تمام طول روز کار می کنند بدون اینکه کسی (از جمله صاحب تمرین) حتی به این فکر کند که چقدر برای ادامه تمرین خود حیاتی هستند.

 

خرید آر وی جی از دنتی شاین

 

تمیز کردن کمپرسور دندان

 

قاعده کلی چیست؟ اصولاً متخصصان پیشنهاد می کنند که کمپرسور هوای خود را هر 3000 ساعت کار سرویس کنید. بسته به میزان استفاده شما از کمپرسور، ممکن است هر شش تا نه ماه یکبار کمپرسور خود را وارد مغازه کنید.

 

مزایای نگهداری از کمپرسور هوا

 

تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا مزایای زیادی دارد. در اینجا پنج دلیل مهم وجود دارد که چرا باید کمپرسورهای هوای خود را به طور فعال نگهداری کنید:

 

افزایش طول عمر دارایی ها

 

کمپرسور هوای دندانی مزیت مهم نگهداری پیشگیرانه این است که می تواند به شما کمک کند عمر تجهیزات خود را افزایش دهید. هنگامی که صحبت از مراقبت به میان می آید، تعویض تجهیزات می تواند باعث ایجاد اختلالات احتمالی در عملیات و امور مالی شما شود. تعویض کمپرسور هوا گاهی یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. همه آنها پیر می شوند و در نهایت نیاز به تعویض دارند.

 

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یکی از بهترین راه ها برای افزایش طول عمر دارایی های شما است. روغن کاری مناسب کمپرسورهای هوا، تعویض فیلترهای آنها و رفع مشکلات جزئی در صورت لزوم می تواند به سیستم شما کمک کند تا برای مدت طولانی بدون مشکل کار کند.

 

کاهش زمان از کار افتادن تجهیزات

 

مزیت اصلی ردیابی نیازهای تعمیر و نگهداری کمپرسورهای هوا این است که می توانید از زمان های طولانی از کار افتادگی جلوگیری کنید. اقدامات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده نسبت به تعمیر اساسی یا تعویض کامل تجهیزات زمان کمتری را می طلبد. همچنین می توانید برای جلوگیری از تداخل با برنامه کلینیک خود، این وظایف نگهداری را در زمان مناسبی انجام دهید.

 

هزینه مالی واقعی از کار افتادگی غیرمنتظره برای هر کلینیک متفاوت است. با این حال، حتی یک ساعت از آن می تواند صدها هزار دلار برای شما هزینه داشته باشد. با برنامه ریزی نگهداری پیشگیرانه از این مشکل پرهزینه جلوگیری کنید.

 

راندمان کمپرسور هوای خود را افزایش دهید

 

تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا تضمین می کند که بهره وری با سرعت مشخصی ادامه می یابد، که برای هر شرکتی که محصولات را طبق یک جدول زمانی دقیق تولید می کند، بسیار مهم است. هنگامی که کمپرسورهای هوا با ظرفیت کامل بدون نقص کار می کنند، تمام ابزارهای موجود در امتداد مونتاژ می توانند با حداکثر سرعت کار کنند و بهره وری را روز به روز در جریان نگه دارند.

 

ایمنی محل کار را بهبود بخشید

 

استفاده از کمپرسور دندانی نگهداری از کمپرسور هوا می تواند ایمنی محل کار را افزایش دهد. خرابی غیرمنتظره تجهیزات می تواند یک خطر ایمنی باشد زیرا ممکن است منجر به خرابی یا توقف ناگهانی سایر انواع ماشین آلات شود. روال های تعمیر و نگهداری می تواند از مشکلاتی در تجهیزات شما جلوگیری کند که می تواند سلامت و ایمنی کارکنان شما را به خطر بیندازد. نگهداری منظم از تمام تجهیزات شما، از جمله کمپرسورهای هوا، می تواند حوادث بهداشتی و ایمنی را کاهش دهد.

بخوانید :   کابینت آشپزخانه

 

تعمیر و نگهداری کمپرسور هوای دندانی

 

این نکته کاملاً ابتدایی به نظر می رسد، اما همه آن را انجام نمی دهند. بسیاری از صاحبان کمپرسورهای هوا باید به طور کامل کتابچه راهنمای کاربر را به خاطر بسپارند. با این حال، هرگز نباید سعی کنید چیزی را روی کمپرسور هوای خود بدون مطالعه کتابچه راهنمای کاربر تعمیر کنید، که می تواند به شما در رفع برخی از مشکلات رایج کمک کند. اگر موضوع پیچیده است، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

 

مخزن تخلیه کمپرسور

 

آیا متوجه شده اید که کمپرسور شما بیشتر کار می کند؟ آیا در هوای خود آب دیده اید؟ این احتمال وجود دارد که میعانات زیادی در مخزن کمپرسور هوا داشته باشید. این کار باعث افزایش فشار روی کمپرسور و کاهش عمر آن می شود. ما مطمئن خواهیم شد که کمپرسور شما با ظرفیت کامل کار می کند و مخزن خالی می شود.

 

فیلتر هوا را عوض کنید

 

در طول چرخه استفاده روزانه، فیلتر داخل کمپرسور هوای شما زباله های زیادی را دریافت می کند. فیلترهای هوای کثیف مانع از عملکرد سیستم می شوند و سیستم را مجبور می کنند تا انرژی بیشتری را صرفاً برای انجام عملکردهای ضروری اعمال کند. فیلترهای هوای کثیف می توانند منجر به مصرف بیش از حد انرژی، تعمیر و نگهداری پرهزینه و خرابی در صورت تداوم مشکل شوند. بنابراین، تعویض سالانه فیلتر هوا بسیار مهم است.

 

روغن رو عوض کن

 

همه کمپرسورهای هوا از روغن استفاده نمی کنند، اما در کمپرسورهایی که به آن نیاز دارند، این روغن باید تازه بماند تا قطعات موتور به راحتی حرکت کنند. در محیط های کاری مرطوب، روغن می تواند ویسکوزیته خود را از دست بدهد و برخی از اجزای داخلی کمپرسور هوا را به درستی روغن کاری نکند. این عدم روانکاری می‌تواند باعث اصطکاک و تنش فلزی در امتداد قطعات فلزی مختلف شود که ممکن است مدت‌ها قبل از زمان خود فرسوده شده و از بین بروند.

 

بسیار مهم است که سطح روغن در سطح صحیح نگه داشته شود و روغن تعویض شود تا طول عمر کمپرسور شما تضمین شود. در یک بازدید برنامه ریزی شده تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، ما روغن را عوض می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که با بالاترین استاندارد روغن کمپرسور در سطوح صحیح پر شده است.

 

منبع :

https://payacpc.ir/همه-دلایلی-که-سرمایه-گذاری-در-یک-صندلی-د/

https://dentyshine.com/product-category/آر-وی-جی/