انواع مواد به کار رفته درهسته ی ساندویچ پانل چیست ؟

خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ by بدون دیدگاه

در ساختمانهای پیشساختهی صنعتی، در اغلب موارد از قطعات بزرگ عایق نظیر پلیاورتان یا پلیاستایرن که بین دو لایه از آهن گالوانیزه یا آلومینیوم یا بتن (هم حالت الیافی و هم معمولی) یا پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشهای (فایبرگلاس) واقع گردیده است، استفاده میشود؛ مانند بدنهی وسایل بردوتی مثب یخچالها و… دربهای مورد استفاده در سردخانهها، با توجه به عرض راهرو و نوع وسایل حمل و نقل کالا انتخاب میشوند. رنگ این محصولات با توجه به سقفی یا دیواری بودن پانل ها نیز متفاوت خواهند بود. به طور مثال برای نصب ساندویچ پانل سقفی باید ساندویچ پانل برروی پرلین های موجود قرار گرفته و پیچ شود . خصوصیات مکانیکی این کامپوزیت ها به طور مستقیم به خواص اجزای ساندویچ و روش ساخت آن بستگی دارد. دستگاه پانل بر چوبی همان طور که از اسم آن پیداست، جهت برش پانلهای چوبی و یا MDF کاربرد دارد. بله.حدالمقدور کانکس راکو این تغییرات چه در پلان و چه در جزئیات را طبق نظر شما برایتان انجام می دهد.قیمت کانکس ویلایی دست دوم در این موارد امکان دارد کمی تغییر و بسته به این که شما چه تغییرات و یا امکاناتی می خواهید به آن الحاق کنید تغییر خواهد کرد. پلی استایرن یک پلیمر آروماتیک با معطر است که از مونواستایرن (از مشتقات نفت خام) به دست می آید، این ماده تنها از اتم های کربن و هیدروژن تشکیل شده است.

سازه کالزیپ

دیوار با عایق حرارتی داخلی از پلیاستایرن: پلی استایرن در عایقکاری حرارتی از داخل ساختمان به کار گرفته میشود. پلی استایرن ها برای ایجاد عایق عملکرد قابل قبولی دارند. گاه مشتریان برای استفاده از ساندویچ پانل ها نیاز به طرح ها و رنگ های متنوعی دارند. در واقع سازه کالزیپ رال رنگ استانداردی برای شناسایی رنگ هاست. رال رنگ استانداردی است، که به واسطه آن میتوان انواع رنگها را از یکدیگر متمایز نمود. برای مثال میتوان به قابلیت بازیافت این عایق اشاره نمود. به عنوان مثال ساندویچ پانل آلوزینک در طرح ها و رنگ های متنوع تولید و ارائه می شود. با انتخاب نوع متریال ساندویچ پنل که می تواند ساندویچ پانل گالوانیزه و ساندویچ پانل آلوزینک و ساندویچ پانل آلومینیوم و ساندویچ پانل اتاق تمیز میتواند باشد نوع رنگ ساندویچ پانل را مشخص می کنید و به واحد سفارشات ساندویچ پانل سفارش می دهید. دارای دوروپوشش فلزی از جنس ورق گالوانیزه رنگی ویا آلوزینک رنگی به ضخامت ۰.۵ میلیمتر یا ورق آلومینیوم رنگی به ضخامت ۰.۷ میلیمتر و یا کاغذ کرافت و فویل آلومینیوم می باشد. ضخامت فلاشینگ ها از ۰٫۴ میلیمتر به بالا میباشد . در مقاله بالا در مورد ساندویچ پانل دیواری مشهد و مزایای آن صحبت شد. از آن جایی که نصب این ساندویچ پانلها راحت و سریع است بنابراین از آنها در ساخت سازههای محدب و مقعر استفاده میشود.

همچنین برای ساخت کافی شاپ، رستوران و قهوه خانه گزینه های خوبی هستند. به این ترتیب ، هر ساختمان با این ساندویچ پانل و قیمت بسیار پایین تر از سایر گزینه های ارائه دهنده این سطح از عایق بندی مناسب می باشد . انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل : در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد انواع پیچ برای نصب و اجرای ساندویچ پانل بپردازیم. ارائه ساندویچ پانل دیواری مشهد در مدل ها و کاربری های بسیاری قابل استفاده می باشد که می توان به ساختمان پیش ساخته و کانکس مسکونی، ادرای، صنعتی، ساختمان های آزمایشگاهی و… دیوارهای عایق رطوبت: اصولاً در ساختمان، دیواری به نام دیوار عایق رطوبت مشاهده نمیگردد اما با توجه به اینکه عایق رطوبت را نمیتوان ایستا نگهداشت، به منظور نگهداری و حفاظت از عایق رطوبت به ویژه در سطوح عمودی از دیواری استفاده میشود که به آن «دیوار عایق» میگویند. همچنین براق یا کدر بودن رنگ نیز با توجه به نوع ساندویچ پانل انتخاب می شود. به کد رنگ های ساندویچ پانل رال رنگی می گویند که این کد رنگها برای ساندویچ پانل سقفی ودیواری وبرحسب نوع رنگ و براق بودن و کدر بودن و خواص رنگ متفاوت می باشدو لازم به ذکر است که ورق های ساندویچ پانل به صورت کوره ای رنگ می شود.

سقف ایستادرز

به کد رنگ های ساندویچ پنل رال رنگی می گویند که این کد رنگها برای ساندویچ پانل سقفی و دیواری و برحسب نوع رنگ و براق بودن و کدر بودن و خواص رنگ متفاوت می باشدو لازم به ذکر است که ورق های سقف ایستادرز ساندویچ پانل به صورت کوره ای رنگ می شود. این کد رنگ های ساندویچ پانل، در محصولات تنوع ایجاد می کند. درواقع رال رنگی ساندویچ پانل استاندارد کد رنگ های این محصولات می باشد. برای جداسازی انواع رنگ ها در این محصولات از رال رنگی ساندویچ پانل استفاده می شود. گروه های اصلی کدگذاری ساندویچ پانل ها، شامل رنگ های زیر می باشد. از نظر بررسی معماری بهتر است برای ساخت و ساز در مکان های سردسیر، رنگ های گرمتر و برای مناطق گرم رنگ های خنثی یا سرد استفاده شود. بعد از این مرحله باید آب بندی شوند به همین دلیل قبل از چفت شدن کامل آنها باید محل درزشان با اسپری پلی اورتان پر شده و قبل از اینکه چفت شوند باید پانل دیگر جا زده شود تا آب بندی آنها بهتر آنجا شده و چسبندگی بیشتری پیدا کنند و پانلها بتوانند از نفوذ گرما، سرما، رطوبت، حرارت و …

بخوانید :   دستگاه بوبین پیچ

 

با توجه به شکل مشخص است که بایستی دیوار را برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان و حفظ قسمتهای فوقانی آن، عایق کرد. نفوذ آب (باران، مَیَعان و…) در این مدل دیوار منجر به این میشود که پوسته، خاصیت عایق حرارت بودن خود را از دست بدهد. دیوارهای حائل: دیوارهایی که جهت مقابله با نیروی جانبی نظیر حرکت خاک، آب و … به کار گرفته میشوند را اصطلاحاً «دیوار حائل» مینامند؛ مانند دیوارهایی که مانع حرکت کوههای مجاور جادهها میشوند. برای ایجاد تنوع رنگی در ساندویچ پانل، ورق سازنده ی این محصولات به صورت کوره ای رنگ میشوند. هرکدام ازاین رنگ ها در گروه بندی تعداد زیادی ترکیب رنگی گروه های اصلی را با خود به همراه می آوردکه به ۲۱۰ رنگ در ساندویچ پانل سقفی وساندویچ پانل دیواری میرسد و ورق های ساندویچ پنل سقفی و دیواری به صورت کوره ای رنگ شده و به صورت کوره ای با ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون وداخل داخل ساندویچ پانل ۷ میکرون رنگ پرایمر کوره ای در داخل و محل اتصال فوم رنگ می شود.

زیپ پانل

پانلها ی سقفی در مقابل آلودگی ، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این عایق با تکنولوژی روز همراه می باشد و در برابر ضربه نیز از استحکام خوبی برخوردار است و زیپ پانل به دلیل وزن کم مقرون به صرفه و نصب راحتی دارد، و همچنین در مکان های مرطوب و سردخانه کاربرد دارد. درکنار زیبایی ساندویچ پانل به دلیل مقاومت خوبی که دارد نیز مورد توجه قرار می گیرد. قیمت ساندویچ پانل سقفی و دیواری با توجه به جنس ورق و فوم به کار رفته در آن ها تغییر می کند. برای نصب ساندویچ پانل های دیواری و سقفی از پیچ های واشر دار مخصوص استفاده کنید. که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد و به دو گروه سقفی و دیواری تقسیم می شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارها و تیغه های آجری و سفالی می باشند. دیوارهای عایق صوتی: غالباً اکثر مواد عایق، عایق صوت نیز میباشند، با این تفاوت که برای جلوگیری از انعکاس صدا در برخی از فضاهای ساختمان از سطوحی غیرصاف با شرایطی خاص بهره میگیرند؛ مانند سالنهای سینما، آمفیتأتر و … دیوارهای عایق: این دیوارها وظیفهی جلوگیری از ورود رطوبت، سرما، گرما و صدا را بر عهده دارند.

 

البته با دقت در نصب ساندویچ پانل سقفی می تواند از این امر جلوگیری کرد. ساندویچ پانل با ضخامت 4 سانتی متر هم در نوع سقفی و هم در نوع دیواری موجود می باشد. استفاده از ساندویچ پانل دیواری و یا سقفی با رنگ های متنوع در سالن های ورزشی یا بیمارستان ها از منظر روانشناسی بسیار مثبت خواهد بود. مثلا برای سالن های ورزشی از گروه رنگ های زیر بیشتر استفاده می شود. مثلا برای سالن های ورزشی از گروه های رنگی آبی ،سبز ، سفید و سیاه بیشتر استفاده می شود. آنچه در این پوشش بیشتر اهمیت دارد، ضخامت لایه عایق میانی است که نباید از حدی کمتر باشد. در مورد قطعات درست شده از بتن یا پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه، پیشبینی یک سیستم کلافبندی جهت مقاومسازی قطعات در مقابل نیروهای خارجی الزامی است. حتماً باید در این نوع دیوار جزئیات موردنیاز برای دفع آبهایی که به لایهی هوا میرسد، پیشبینی گردد. این دیوارها باید در برابر حرارت مقاوم باشند.