محبوب ترین سریال های طنز ایرانی بهار 1400

دی ۱۵, ۱۳۹۹ by بدون دیدگاه

خوب بد جلف 3

خوب بد جلف رادیو اکتیو یکی از آثار شبکه نمایش خانگی مانند سریال ملکه گدایان است که فیلیمو سرمایه گذاری و پخش آن را بر عهده گرفته است. سریالی طنز که بر اساس یک ایده مرکزی و در ادامه دو ساخته سینمایی قبلی آن جلوی دوربین رفته است.

پیمان قاسمخانی که پیشتر به واسطه نگارش فیلمنامه‌های مطرحی همچون «مارمولک» و «شب‌های برره» در ذهن مخاطبان ماندگار شده بود با نخستین تجربه کارگردانی‌اش ثابت کرد که نبض مخاطب هنوز در دستانش هست.

اما او بعد از دو ساخته سینمایی ترجیح داد در سریال «خوب، بد، جلف» تنها نویسنده باقی بماند و کارگردانی این سریال را به تهیه‌کننده آثارش یعنی محسن چگینی بسپارد.

محسن چگینی در سریال‌های مختلفی با پیمان قاسمخانی همکاری داشته است که از جمله می‌توان به سریال «پژمان» و «ساختمان پزشکان» اشاره کرد.

«خوب، بد، جلف» با سرمایه‌گذاری فیلیمو در جزیره کیش فیلمبرداری می‌شود و در ۱۶ قسمت آماده پخش است که تا امروز ۴ قسمت از آن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

داستان سریال از جایی آغاز می شود که در پایان قسمت دوم فیلم سینمایی وقتی پژمان و سام توسط آبدارچی گروه فیلمبرداری بیهوش می شوند به گروگان گرفته شده و همراه با گروه داغستان آزاد قرار است از مرزهای شمال غربی از کشور خارج شوند. تقابل آنها با گروه داعشی و چچنی و همچنین مشکلاتی که بر سر راه این دو بازیگر در خلال حضور در قطار حامل نیروهای داعشی و چچنی ایجاد می شود منجر به شکل گیری موقعیت های کمدی می شود.

پژمان و سام بعد از رهایی از چنگ گروه داغستان آزاد توسط گروه خلافکار بوالهوس گروگان گرفته می شوند. این گروه که کیک زرد رادیو اکتیو را هم به جای مواد مخدر شیشه سرقت کردند اقدام به فروش خرده فروشی رادیو اکتیو به عنوان مواد مخدر جدید صنعتی در سطح شهر می کنند. حضور امیرمهدی ژوله در مقام بازیگر که پیشتر در قسمت نخست سینمایی «خوب بد جلف» نقش کوتاهی را بازی کرد از نکات ویژه قسمت های چهارم و پنجم سریال است.

شوخی‌های پینگ پنگی پژمان جمشیدی و سام درخشانی که همانند دو قسمت سینمایی آن از نکات قوت سریال به حساب می‌آید در کنار بازی‌های خوب و یکدست بازیگران در قسمت‌های نخست از جمله قسمت قطار و تروریست‌های چچنی توانسته است مخاطبان را با این سریال همراه کند.

دراکولا

مدیری که چند سالی به دلیل برخی اختلاف ها از تلویزیون دور بود با برطرف شدن برخی سوء تفاهم ها باز هم به تلویزیون بازگشت و با ساخت دو فصل از مجموعه در حاشیه تلاش کرد موفقیت های پیشین خود را در تلویزیون اجرا کند. موفقیت هایی که با دو گانه مرد هزار چهره و مرد دو هزار چهره به مدت نزدیک به هشت سال متوقف شده بود. اما مدیری به هیچ وجه نتوانست در قواره های قبلی خود ظاهر شود و سریال های جدیدش هیچ رنگ و بویی از کارگردان موفق حوزه طنز تلویزیون در دهه های هفتاد و هشتاد نداشت. همین موضوع باعث شد مهران مدیری از سریال سازی فاصله بگیرد و با ساخت برنامه گفتگو محور دورهمی سبک جدیدی از اجرای تاک شو را روی آنتن شبکه نسیم ببرد. موفقیت های دورهمی اعتماد به نفس مهران مدیری برای ساخت سریال را به او برگرداند و او به سراغ ساخت هیولا رفت.

بخوانید :   آموزش و یادگیری شبکه

هیولا موفقیت های پیشین مدیری را احیا کرد و بازگشت او به سریال سازی یک اتفاق ویژه بود. او برای اینکه خاطرات تلخ در حاشیه تکرار نشود به سراغ پیمان قاسمخانی رفت. نویسنده محبوب سریال های مدیری که بیشترین تعداد همکاری را با هم داشتند و چند سالی از هم دور مانده بودند. هیولا با طرحی از پیمان قاسمخانی آماده شد و توانست خیلی زود به محبوب ترین سریال نمایش خانگی تبدیل شود.

تیکه های سیاسی و اجتماعی و نقد صریح مدیری از فساد گسترده اقتصادی در برخی از نهادها و افراد و استفاده از زبان کمدی برای بیان نقدهایش باعث شد هیولا همسو با نگاه جامعه به حرکت خود ادامه دهد.

سریال هیولا 2 به کارگردانی و‌ تهیه کنندگی مهران مدیری از روز یکشنبه، یکم فروردین سال ۱۴۰۰ از پلتفرم فیلیمو‌ پخش خواهد شد.

در این سریال طنز پیمان قاسم‌خانی طراحی و سرپرستی فیلمنامه را برعهده دارد و امیر برادران به عنوان نویسنده مهران مدیری را همراهی می‌کند.

دیرین دیرین

این پویانمایی به کارگردانی علی درخشی و تهیه کنندگی عبدالحسین و محمد ابوالحسنی به سراغ موضوعات و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی رفته است و محمد رضا علیمردانی دوبلور، خواننده و بازیگر با سابقه صداپیشگی ٢٣ شخصیت این سریال چون راوی، وی، قرمزانی، قهوانی، اینیوعه و … را برعهده دارد. شما می توانید انیمیشن دیرین دیرین را در فیلیمو تماشا کنید.

همچنین نظرات ثبت شده در پلتفرم فیلیمو و رفتار شناسی کاربران نشان از استقبال مردم از سریال‌‏های تک موضوعی با مدت زمان کوتاه دارد و مجموعه دیرین دیرین نیز در ۵۰ قسمت ٢٠ دقیقه‏‌ای ساخته شده و حالا با پخش دو قسمت ابتدایی خود مورد توجه و رضایت مخاطبان قرار گرفته است.