لیست کامل و برآورد هزینه های زندگی در انگلیس

دی ۱۵, ۱۳۹۹ by بدون دیدگاه

اگر شما از افرادی هستید که دورادور با کشور انگلیس آشنایی دارید و با وجود تصاویری که از این کشور دیده اید تمایل به اقامت و زندگی در این کشور داشته باشید نیاز است‌ قبل از اقامت ‌در انگلیس اطلاعات کافی درمورد نحوه زندگی در این کشور به دست بیاورید. در این مقاله از لیست کامل و برآورد هزینه های زندگی در انگلیس صحبت می کنیم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید انگلیس یکی از مرفه ترین کشورهای جهان به حساب می آید و منبع درآمدزایی بسیار خوبی برای افراد خواهد بود. این کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان فضای درآمد زایی بسیار قدرتمندتری را دارد که برای رسیدن به درآمد خوب در انگلستان ابتدا باید برای اهدافتان برنامه ریزی داشته باشید زیرا برنامه ریزی در کار حرف اول را می زند.

هزینه های زندگی در انگلستان به دو دسته هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه ها و هزینه های مربوط به زندگی تقسیم میشود. به طور مجزا بیایید تا این هزینه ها را مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلستان

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان کاملا به رشته ای که در آن تحصیل میکنید و دانشگاهی که در آن قبول شده اید بستگی دارد.

به طور مثال هزینه های مربوط به تحصیل در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی بسیار کمتر از رشته هایی است که دروس عملی و ازمایشگاهی دارند مانند رشته های پزشکی.

میتوان گفت که هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلیس برای دانشجویان بین المللی به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از هزینه های تحصیل برای دانشجویان شهروند انگلیس و مقیم اتحادیه اروپا است.

این هزینه ها برای شهروندان و دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا چیزی در حدود 9 هزار پوند سالیانه و برای دانشجویان بین المللی از 10 هزار تا 38 هزار پوند سالیانه است.

هزینه های زندگی در انگلستان

هزینه های زندگی در انگلستان به بخش های مختلفی مانند هزینه های مربوط به مسکن، مواد غذایی، رفت و امد و… تقسیم بندی میشود که سعی میکنیم در این مقاله در خصوص هر کدام به صورت جداگانه صحبت کنیم.

مسکن در انگلستان

همانطور که در همه جای جهان زندگی در شهرهای مختلف هزینه های مختلفی در پی دارد انگلیس هم به همین منوال است. یعنی زندگی در پایتخت این کشور، لندن میتواند بسیار پر هزینه تر از زندگی در سایر شهرهای این کشور باشد.

پیدا کردن مسکن با هزینه ای نسبتا پایین در سال اول تحصیل شما در انگلیس و در شهری مانند لندن ممکن است کمی سخت به نظر برسد.

پیشنهاد ما به شما این است که سال اول تحصیل خود را در اقامتگاه های دانشجویی که دانشگاه برایتان مهیا کرده است بمانید و سپس با یک یا چند نفر از دوستان خود اقدام به اجاره مسکنی در شهر کنید.

به این صورت میتوانید بسیاری از هزینه های مربوط به اجاره مسکن در لندن را کاهش دهید. به طور میانگین اجاره مسکن در این شهر برای یک سال چیزی در حدود 15 پوند است.

این میزان هزینه با توجه به مساحت خانه، مکان قرارگیری خانه و این که چند نفر هستید و یا تکی میخواهید خانه اجاره کنید تغییر میکند.

300 پوند به بالا اتاق در آپارتمان مشترک
1330 – 570 پوند سوئیت
1750 – 700 پوند آپارتمان تک خوابه
2600 – 880 پوند آپارتمان دو خوابه
4200 – 1000 پوند آپارتمان سه خوابه

 

هزینه های مواد غذایی در انگلستان

مورد مهم دیگر مربوط به مواد غذایی مورد نیاز شما در طول دوره ادامه تحصیل در کشور انگلستان است. اگر در اقامتگاه های دانشگاه اسکان داشته باشید هزینه مربوط به غذا همراه با هزینه مربوط به اقامت از شما دریافت میشود.

بخوانید :   راهنمای خرید تجهیزات پزشکی ، تخت ماساژ و تخت پوست و زیبایی

راه های دیگر تهیه غذا این است که خودتان اشپزی کنید و یا اینکه از غذاهای اماده موجود در کافه ها و رستوران های این شهر استفاده کنید.

اگر بخواهید از غذاهای اماده بیرونی استفاده کنید هزینه های شما به این صورت است:

  • متوسط قیمت ساندویج 1.50 تا 4.00 پوند است.
  • متوسط قیمت شام همراه با نوشیدنی برای هر نفر در رستورانی هندی یا چینی 8.00 تا 25.00 پوند است.
  • متوسط قیمت ناهار بوفه هندی و چینی برای هر نفر 5.00 تا 7.00 پوند است.
  • متوسط قیمت شام همراه با نوشیدنی برای هر نفر در رستورانی هندی یا چینی 8.00 تا 25.00 پوند است.

این هزینه ها مربوط به شهر لندن است.

اما اگر بخواهید خودتان مواد غذایی را تهیه کرده و اشپزی کنید قیمت مربوط به مواد غذایی به این صورت است:

هزینه تقریبی به پوند اقلام سوپر مارکتی
0.75 قرص نان
1.20 1کیلو گرم برنج
0.90 500 گرم ماکارونی
1.00 بسته سوسیس
1.40 1 کیلو سیب
0.85 1 کیلو سیب زمینی
1.50 500 گرم گوشت گاو
1.20 6 عدد تخم مرغ
1.80 200 گرم پنیر

 

 

هزینه ها و درامد در انگلستان

شاید با دیدن این هزینه ها فکر مهاجرت تحصیلی از سرتان بیرون رفته باشد و دیگر نخواهید که برای تحصیل به انگلیس سفر کنید. نگران نباشید راه های بسیاری برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در انگلیس وجود دارد.

یکی از این راه ها استفاده از بورسیه های تحصیلی موجود در دانشگاه های این کشور است. این بورسیه ها به دانشجویان با شرایط خاص اختصاص داده میشود.

این شرایط میتواند شامل معدل و نمرات عالی، وضعیت جسمانی، انجام تحقیقات علمی مهم و … باشد که هر کدام بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی شما را پوشش میدهد.

راه دیگر این است که از وام های دانشجویی بهره ببرید. این وام ها به صورت بلند مدت، کوتاه مدت و بلاعوض ارائه میشوند که برای دریافت هر کدام مدارک و شرایط مختلفی در نظر گرفته میشود.

راه دیگری که به وسیله آن هم میتوانید هزینه های مربوط به زندگی و شهریه دانشگاه را کاهش دهید این است که در زمان مدت تحصیل خود کار کنید.

کشور انگلیس از بازار کار خوبی برخوردار است و اغلب افراد پس از فارغ التحصیلی میتوانند به سرعت وارد بازار کار شوند و به درامدهای خوبی برسند.

هم چنین بسیاری از دانشجویان و حتی دانش اموزان این کشور در زمان تحصیل خود کار میکنند و هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل خود را فراهم میکنند.

مدت زمان کار کردن برای دانشجویان بین المللی نسبت به شهروندان این کشور محدود است و با توجه به مقطع تحصیلی شما متفاوت است.

اگر دانشجوی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد باشید میتوانید به مدت 20 ساعت در هفته کار کنید و اگر دانشجوی دکترا باشید این مدت به 30 ساعت در هفته قابل افزایش است.  برای اطلاعات تکمیلی در زمینه کار حین تحصیل در انگلستان می توانید از لینک درج شده استفاده نمایید.

دقت کنید که اغلب دانشجویان دکترا در زمان تحصیل از دانشگاه و یا استاد خود حقوق دریافت میکنند و اگر کار کردن مانع تحصیل آن ها نشود میتوانند منبع درامد دیگری نیز داشته باشند.

منبع: ساعد نیوز