لینک سازی داخلی چیست و چرا باید از لینک های داخلی استفاده کنیم

آذر ۱۵, ۱۳۹۹ by بدون دیدگاه

شاید در نگاه اول لینک سازی داخلی یک روش بسیار ساده و پیش پا افتاده ای به نظر بیاید اما اگر این روش را به صورت اصولی و صحیح استفاده کنید می توانید سئو سایت خود را ارتقا دهید و آن را در نتایج جست و جو گوگل مشاهده کنید که یک تحول در پیشرفت شما محسوب می شود. در این مطلب به طور کامل با لینک سازی داخلی و آموزش لینک سازی داخلی آشنا شوید.

آموزش سالیدورکز 20-2019

لینک سازی داخلی چیست و چرا باید از لینک های داخلی استفاده کنیم

لینک سازی داخلی چیست

تعریف بسیار ساده لینک سازی داخلی این است که شما باید؛ صفحه ای از سایت را به صفحات دیگر وب سایت متصل کنید. حتما تا به حال این لینک ها را مشاهده کردید زیرا تمامی وب سایت های موجود این لینک سازی را در مطالب خود گنجانده اند. این کار باعث می شود تا شما صفحات مرتبط دیگر را با موضوعی که مطالعه می کنید پیدا کنید و گوگل می تواند به سادگی صفحات مرتبط را پیدا کند.
تمامی لینک های وب سایت ها که در سایدبار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر استفاده می شوند به حرکتی مشخص و تاثیر گذار در بین صفحات کمک می کنند و می توان با صفحات دیگر ارتباطی مناسب برقرار کرد که از انواع مختلف لینک سازی داخلی نیز محسوب می شود.

چرا باید از لینک های داخلی استفاده کنیم

گوگل با هدف دسترسی به محتوا سئو شده و مطالب جدید و ارزشمند لینک های داخلی را ارزش گذاری کرده است. یکی از مواردی که بعضی از وب سایت ها رعایت نمی کنند استفاده از لینک های داخلی است. شما فرض کنید که مطلبی را در وب سایت خود منتشر کرده اید و در این مطلب از لینک داخلی و از بک لینک سایت های دیگر استفاده نکرده اید؟.
این مورد یک ضربه بزرگ به وب سایت شما می شود زیرا ربات های خزنده گوگل در زمان جست و جو به هیچ وجه متوجه وجود چنین صفحه ای نخواهند شد و همین موضوع باعث می شود تا در جایگاه گوگل و ترافیک ورودی وب سایت شما تغییری ایجاد نشود.

لینک سازی داخلی چیست و چرا باید از لینک های داخلی استفاده کنیم

اهمیت ایجاد لینک داخلی از سوی گوگل

یکی از قابلیت های گوگل جست و جو برای صفحات جدید است که این صفحات توسط ربات های گوگل بررسی و در نهایت ایندکس می شوند. این صفحات در صورتی توسط ربات های پیشرفته گوگل دیده می شوند که از صفحه ای ایندکس شده، لینکی به آنها وجود داشته باشد.
پس یکی از دلایلی که باعث می شود ما از لینک های داخلی برای مطالب وب سایت استفاده کنیم معرفی کردن و شناساندن صفحه مورد نظر به ربات های گوگل است تا دسترسی کاربران به این صفحات آسان شود. اگر در صفحه ای، مطالب وب سایت را لینک سازی نکنیم، از نطر گوگل این صفحات orphan pages محسوب می شوند که عملا هیچ ارزشی برای گوگل نخواهند داشت.
ناگفته نماند که بالا بودن تعداد لینک های داخلی یک صفحه به معنی افزایش رتبه در نتایج جست و جو گوگل نمی باشد و شما باید به کمک عبارات مناسب و ارتباط موضوعی صفحات این لینک سازی را انجام دهید.

برای ایجاد لینک و بک لینک از سایت خودتان کمک بگیرید

انجام دادن لینک سازی خارجی بدون شک یکی از مواردی است که می‌تواند برای شما افزایش اعتبار و همچنین بهبود جایگاه داشته باشد اما طبق بررسی های سایت Cyberg ممکن است همین مورد موجب جریمه شدن شما و نیز خارج شدن از نتایج جست و جو گوگل شود. اگر قصد دارید از لینک سازی خارجی استفاده کنید باید رتبه بالایی در گوگل داشته باشید و به عنوان مثال می‌توان به پیشی گرفتن از رقیب خود که در صدر نتایج گوگل قرار دارد اشاره کرد.
شما زمانی باید از لینک سازی خارجی استفاده کنید که در نتایج جست و جو گوگل در صفحه اول باشید و برای اینکه جایگاه خود را تثبیت و وب سایت خود را تقویت کنید باید از لینک سازی های داخلی استفاده کنید. به همین دلیل شما باید صفحات جدیدی را که ایجاد می‌کنید به صفحات قدیمی‌تر لینک کنید و همین صفحات جدید را نیز با لینک‌های داخلی تقویت کنید تا تمام مراحل لینک سازی داخلی را تکمیل کنید.

بخوانید :   خرید بازی و یوسی

با ویژگی های لینک داخلی آشنا شوید

لینک سازی داخلی چیست و چرا باید از لینک های داخلی استفاده کنیم
ویژگی لینک‌های داخلی این است که کاربران در بین صفحات مربوط به هم منتقل می‌شوند و می‌توانند از دیگر صفحات وب سایت نیز بازدید کنند. امروزه لینک سازی یکی از مواردی است که می‌تواند سئو سایت شما را بهبود ببخشد و رتبه وب سایت را ارتقا بدهد.

استفاده از انکر تکست

انکر تکست یک ویژگی است که محتوای اصلی لینک‌های داخلی را به ساده‌ترین و کوتاه‌ترین روش ممکن بیان می‌کند و موضوع محتوای اصلی داخل صفحه‌ای که لینک شده است را به کاربر نشان می‌دهد.

استفاده بیش از حد از انکر تکست

اگر لینکی که برای متن مورد نظر انتخاب کرده باشید یک مشکل املایی و یا صفحه‌ای که قرار است کاربر به آن انتقال پیدا کند یک خطا داشته باشد بدون شک برای سئو مشکلاتی را ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که گوگل به شدت با آن مخالف است تکرار یک انکرتکست در تعداد بالا برای گرفتن رنک بالاتر است. این کار باعث می‌شود تا وب سایت توسط گوگل جریمه شود.

لینک سازی مناسب

استفاده از لینک سازی در قسمت‌های مختلف وب سایت مانند؛ فوتر و هدر وب سایت که به وفور دیده می‌شود یک کار اشتباه می‌باشد. زیرا این لینک سازی مانع ایندکس شدن صفحات می‌شود و از بالا رفتن رنک وب سایت در گوگل جلوگیری می‌کند.
درست است گوگل در جریمه کردن این موارد بسیار سخت‌گیرانه برخورد می‌کند اما در عین حال با کسانی که این مشکلات را برطرف کنند منعطف می‌شود و این وب سایت‌ها را دوباره به حالت اولیه بر می‌گرداند.

Cyberg

تعادل در بین بک لینک و لینک داخلی

یکی از مواردی که در لینک سازی داخلی به آن توجه کرد اهمیت صفحه لینک شده در مطلب است. اگر در وب سایت شما تعدادی صفحات وجود دارند که دارای بک لینک‌های وب سایت‌های دیگر هستند باید همسو با این بک لینک‌ها از لینک‌های داخلی در صفحات خود استفاده کنید.
زیرا گرفتن بک لینک از وب سایت‌هایی که دارای اعتبار بالا هستند به ارتقا رتبه شما در بین صفحات کمک می‌کنند و استفاده از لینک داخلی باعث می‌شود تا کاربران به راحتی بتوانند دسترسی بهتر و آسان‌تری به صفحات دیگر داشته باشند.
شما با ایجاد یک تعادل مناسب بین بک لینک و لینک داخلی ارزش صفحات خود را بالا می‌برید و همین امر باعث می‌شود تا شما رنک بالاتری در بین موتورهای جست و جو گوگل پیدا کنید.