مرداد ۱۹, ۱۳۹۹

زندگی کودکان مبتلا به سندرم دان/ویدئو

CoorDown سازمانیه که از خونواده هایی که فرزندان گرفتار به سندرم دان دارن، پشتیبانی می کنه. این سازمان با همکاری آژانس تبلیغاتی Saatchi & Saatchi در ایتالیا تیزر زیبایی رو ساخته. این تیزر در جواب به نامه مادر نگرانی ساخته شده که در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۴ به سازمان ایمیل زده بود. این مادر در ایمیل خود نوشته بود که به زودی صاحب پسری می شه ولی پزشکان تشخیص داده ان که فرزندش گرفتار به سندرم دانه. اون نوشته: “من ترسیده ام: فرزندم چیجوری زندگی داره؟”

down

به گزارش آلامتو به نقل از کانون ایران نوین ؛ این ایمیل الهام بخش تیزری دلنشین واسه روز جهانی سندرم دان شده که در اون ۱۵ فردِ گرفتار در سراسر اروپا، به زبون خود، به این مادر دل نگران و مادران دیگری مثل اون، در مورد زندگی آینده کودکش می می گن تا بتونه درک کنه که با تولد کودکش باید انتظار چه چیزایی رو داشته باشه، چه خوشی ها و چه رقابت هایی.

اونا می می گن: “مادر آینده عزیز، نترس. کودک تو می تونین خیلی از کارا رو انجام بده. اون می تونه تورو در آغوش بگیره. می تونه به طرف تو بدود. می تونه حرف بزنه و به تو بگه که عاشقته. می تونه به مدرسه بره، مثل همه. می تونه یاد بگیره که بنویسه و می تونه واسه تو بنویسه. شاید روزی در دوردست ها باشه چون درسته که اون هم می تونه سفر کنه. می تونه ه پدرش کمک کنه دوچرخه اش رو تعمیر کنه. می تونه کار کنه و درآمد خودشو داشت باشه و با این پول تورو به شام دعوت کنه یا آپارتمانی اجاره کنه و تنها زندگی کنه. بعضی وقتا (زندگی) سخت می شه، خیلی سخت، تقریباً غیرممکن. ولی مگه واسه همه مادرها این جوری نیس؟ مادر آینده عزیز، کودکت می تونه خوشبخت باشه. درست همونطور که من هستم. و تو همخوشبخت هستی و مگه نه مامان؟”

این سال سومیست که CoorDown با آژانس Saatchi&Saatchi همکاری می کنه. دو کمپین قبلی اونا برنده ۱۱ شیر از جشنواره کن شد. امسال تِمِ انتخابی اونا واسه روز جهانی سندرم دان در واقع، حق خوشبختی و تندرستی واسه افرادیست که گرفتار به این سندرمند. هدف اونا تبلیغ تنوع فرهنگی در جامعه س.

شعار کمپین که در تیزر دیده می شه هم بر همین اساسه: “همه حق خوشبختی دارن”.

http://www.alamto.com/wp-content/uploads/2014/04/sandrom.mp4