شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

دیجیتال مارکتینگ با ترفندهای جدید ایمیل مارکتینگ

تبلیغات از راه ایمیل از قدیمی ترین روشای دیجیتال مارکتینگ هستش.

دیجیتال

از لحظه پیدایش  در دنیای تبلیغات اینترنتی با پستی و بلندیای زیادی مواجه شده.

وجود ایمیلای تبلیغاتی نامربوط و یا همون اسپم، خیلی از کارآفرینان رو از ورود به این بازار باز داشته. و البته سوال اینه که، حالا با حضور پرقدرت شبکه های اجتمایی در بازار تبلیغات، کسی به ایمیلای تبلیغاتی توجی میکنه؟

اسپم

جواب این سوال بله س! در واقع اگه با نگاهی تخصصی تر به حرفه ایمیل مارکتینگ بپردازیم؛ متوجه می شیم که این روش میتونه در کنار و  یکی از سه وسیله برتر بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و است.

الان در سرتاسر جهان ۲٫۵ میلیارد نفر به صورت روزانه از ایمیل استفاده میکنن و این رقم به معنی ۳۳ درصد از جمعیت کل دنیاس، پس میشه نتیجه گرفت که کاربران ایمیل چندین برابر مخاطبین شبکه های اجتمایی هستن. تعداد بالایی از مخاطبین با سلیقهای متفاوت واسه موفقیت دیجیتال مارکتینگ چیزی حیاتیه.

واسه همینه که ما اینجا میخوایم به روشای جدید و موثر ایمیل مارکتینگ بپردازیم، با ویرلن همراه باشین؛

  • تعیین هدفی دقیق: هیچ وقت بدون در نظر داشتن هدفی مشخص ایمیلی رو ارسال نکنین. شاید کمی تامل واسه پیدا کردن جواب واسه سوالای زیر بتونه به شما در این کمک کنه. سوالایی مانند: میخوایم تعداد مشتریا رو افزایش بدیم؟ میخوایم فروش یه محصول و یا سرویس خاص رو پیشرفت بدیم؟ میخوایم یه محصول و یا سرویس رو به مخاطبین جدید معرفی کنیم؟ و یا میخوایم تعداد عضویت نیوزلتر ایمیل رو بالا ببریم؟

قبل از فرستان هر ایمیل شما باید از هدف این کار، محتوای ایمیل، و دریافت کننده اون به طور کامل باخبر باشین.

  • ایمیلای اسپم: هممون از ایمیلای اسپم بدمون میاد. البته این جوری فرستادن ایمیل در آمریکا غیرقانونی هم هست اما درواقعیت هر کسی که از ایمیل استفاده میکنه از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس با اسپما مواجه شده. اما شما چیجوری می تونین ایمیلی تبلیغاتی بفرستین که مثل اسپم نباشه؟ واسه این کار باید چند ترفند ساده رو در نظر بگیرین:

  • لیست دریافت کنندگان رو فقط از بین آدمایی انتخاب کنین که قبلا عضو شدن.
  • وقتی که کاربرعضو سایت شما میشه به صورت خودکار، ایمیل تاییده دریافت میکنه، در این مرحله شما باید لینکی واسه تاکید دوباره این عضویت آماده کنین، در این حالت مطمئنین که همه دریافت کنندگان این ایمیلای تبلیغاتی، قبلا عضو شدن.
  • در ایمیلای تبلیغاتی، خود رو به روشنی معرفی کنین و راه های تماس رو واسه مخاطب در اون ایمیل جفت و جور کنین مثلا شماره های تماس و آدرسای حسابای شبکه های اجتمایی.
  • از فرستان زیادتر از اندازه ایمیل دوری کنین. همونطور که شاید خودتون هم قبلا تجربه کردین، بعد از دریافت ایمیلای زیاد از یه برند، اولین انتخاب ما غیر فعال کردن عضویت واسه دریافت ایمیلای بیشتر بوده. ارسال روزانه یه ایمیل کافیه.
  • گزینه غیرفعال کردن رو خیلی راحت در دسترس کاربران بذارین. هر ایمیل تبلیغاتی حرفه ای، در متن ایمیل بک لینک واضحی جهت غیر فعال کردن عضویت در اختیار کاربران قرار می ده و هم اینکه تلاش کنین این روند به آسانترین شکل ممکن انجام شه.
  • بک لینک

  • دقت در تولید محتوای حرفه ای واسه ایمیلای تبلیغاتی: با وجود سیل بزرگ ایمیلای اسپم شما باید تموم تلاش خود رو واسه تولید محتوا ی به درد بخور و جذاب به کار گیرید. از درج ایمیلایی با تصاویر قشنگتر بدون توضیحات کافی دوری کنین و اما مهمترین قسمت یعنی قسمت موضوع و یا سابجکت ایمیل باید به زیباترین شکل ممکن نوشتن شه. به طور خلاصه نوشتن ایمیلی جذاب و گیرا هنریه که فقط در صورت دقت و تلاش زیاد به دست میارید!

تولید محتوای حرفه ای تر واسه ایمیل مارکتینگ

  • ایمیلایی مختص کاربران طراحی کنین: همونطور که در مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتمایی مانند تبلیغات در توییتر ، تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در لینکدین صحبت کردیم؛ بازاریابان این میدون باید به طراحی تبلیغات جور واجور واسه سلیقهای جور واجور بپردازند. شما نمیتونین یه ایمیل مشخص رو واسه همه کاربران خود بفرستین.

  • در طراحی ایمیل تبلیغاتی خود این موضوع رو در نظر بگیرین که چه دلیلی مشتریان شما رو جذب کردن. مثلا اگه آمار نشون دهنده علاقه بعضیا از آدما به اخبار سایت شما هستش، این افراد رو در لیستی بذارین که ایمیلایی شامل جدیدترین اخبار رو دریافت کنن و یا اگه بعضیا از مشتریان به تخفیفای آخر ماه توجه نشون دادن اونا رو در دسته تخفیفا بذارین و ایمیلایی با موضوعات مشابه رو براشون بفرستین.

اینجا باید خاطر نشون کرد که در دنیای ایمیل مارکتینگ مانند تموم وسایل دیگه تبلیغات اینترنتی، فقط به فکر افزایش سود خود و یا فروش بیشتر نباشین. ایمیل شما باید دارای اطلاعات جدید، مطلب سرگرم کننده، پیشنهاد خاص و یا هرچیز مهم دیگری واسه خواننده داشته باشه وگرنه کاربران یکی پس از دیگری عضویت خود رو غیر فعال می کنن.

  • درج لینک رو یادتون نره: حتی اگه بهترین، روشن ترین و گویاترین محتوا رو در ایمیل خود جفت و جور کردین اما درج بک لینک رو از یاد بردین، بدیش اینه همه زحماتتان بر باد رفته!

از دسترسی مخاطب به لینک محصول و یا سرویسی که تبلیغش رو کردین، مطمئن شین. واسه این کار حتی می تونین در ایمیل خود از نوارای عمودی که در سایتا مشاهده می شن، استفاده کنین و درآنها لینک دیگه اجناس مشابه رو در اختیار مخاطب بذارین.

  • دنیای اسمارتفونا: هنگام طراحی و البته نوشتن و فرستادن ایمیل تبلیغاتی باید حتما چگونگی نمایش اون روی اسمارتفونا رو بررسی کنین چون همونطور که می دونین امروزه بیشتر از ۶۹ درصد زیرو رو کردن و گشتن های اینترنتی روی گجتایی به غیر از کامپیوتر انجام می شن. پس:

  • اندازه عکسا و تصاویر رو کم کنین.

  • از یه ایمیل ادیتور HTML استفاده کنین تا عکسا طبق اندازه صفحه تنظیم شن و نه تعداد پیکسلا.

  • اندازه تکمه ها و لینکای کلیک خور رو بزرگ کنین.

  • از فرستان ایمیلایی با حجم بالا دوری کنین.

  • همونطور که گفتیم به دلیل استفاده زیاد کاربران از اسمارتفونا، اضافه کردن ویدیو تو یه ایمیل تبلیغاتی مناسب نیست.

چند تا نکته مهم در ایمیل مارکتینگ

  • ایمیل شما باید با اسم شخصی دریافت کننده شروع شه و نه فقط “کاربر عزیز”. به کار بردن اسم شخصی کاربر نشون دهنده اهمیت و توجه یه برند به کاربران و مشتریانشه.
  • در مطلبی دیگه با عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ به اهمیت اینفلوئنسرا در دنیای بازاریابی اینترنتی پرداخته بودیم و اگه یادتون باشه امروزه این فعالیت به عنوان یه حرفه در نظر گرفته میشه پس واسه زمان مخاطبان خود ارزش قائل شید و از جملاتی مانند : ما منتظر جواب شما هستیم و یا لطفا خیلی سریع جواب بدید دوری کنین. اصرار زیادتر از اندازه واسه گرفتن جواب فقط نشون دهنده خودخواهی یه برند است.

و در آخر جا داره به بازار داغ فروش آدرسای کاربران بپردازیم. بدیش اینه از زمان پیدایش دیجیتال مارکتینگ انگار زمینه فعالیت کلاهبرداران هم هموارتر شده. اون چیزی که روزانه بیشتر از قبل شاهدش هستیم فروش کاربر، مخاطب و یا فالوئر است. اما نکته ای که روشنه اینه که اگه محصول و یا برند شما به درستی و با کیفیت ارائه شه، شما هیچ وقت احتیاجی به مخاطبین دروغین دارید. پس پیشنهاد ما به شما اینه که این هزینه رو صرف ارتقاع واقعی سرویس خود بکنین و مطمئن باشین که یه مشتری دائمی فرق یه محصول پرطرفدار واقعی رو از غیر واقعی خیلی راحت تشخیص میده!