شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

تباهی سرخ پوست زنده؛ هر آنچه درباره Red Dead Redemption 2 می دانیم [به روز رسانی تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۴]

[بروزرسانی تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۴]: به لطف انتشار تریلر سوم بازی و ارائه یه نسخه دمو ۴۰ دقیقه ای پشت درهای بسته، Red Dead Redemption 2 چهره روشن تری از خود به نمایش گذاشته. اول بهتره نگاهی به تریلر منتشر شده بندازین؛ این مطلب هم اطلاعات خوبی به شما میده.

پایان دوران غرب وحشی نزدیکه و قانون مداران آخرین بازماندگان گروه های تبهکاری رو دستگیر می کنن. این افراد تسلیم می شن یا وگرنه کشته می شن.

 

درسته؛ اتفاقات بازی در سال ۱۸۹۹ یعنی ۱۲ سال قبل از نسخه اول اتفاق می افته و درسته؛ جون مارستون برمیگرده. Red Dead Redemption 2 پیش درآمدی واسه نسخه اوله؟ نویسنده سایت معتبر IGN بعد از تجربه دموی بازی به کار گیری کلمه «مقدمه» واسه نسخه دوم رو بی انصافی خواند.

تعاریفی که از بازی شده، گواهی میده که نسخه دوم این سری می خواد استانداردهای جدیدی در مورد تعامل بازیکن با NPCا و محیط اجرا کنه. با سایت ما همراه باشین.

قهرمون یا ضد قهرمون؛ آرتور مورگان کیست؟

پوچی سرخ پوست زنده تیتری بود که واسه سرگذشت آرتور مورگان انتخاب شد؛ یاغی، دزد و آدمکش برجسته گروه داچ.

آرتور اون شخصیت تک بعدی و شدیدا ضدقهرمانانه تریلر دوم نیس. بعد از صحبت با اعضای شرکت راک استار و تجربه ای که اعضای سایت IGN از بازی داشتن، نظرشون نسبت به این موضوع عوض شد.

آرتور مورگان با وجود هیکل بزرگ و رفتار خشن، دست راست داچ به حساب اومده و نقش کلیدی در مدیریت گروه رو برعهده داره.

جون مارستون، قهرمون نسخه اول بازی

آرتور در زمانایی که دست به تبهکاری و دزدی نمی زنه، معمولاً مشغول جمع آوری منابع و غذا واسه خونواده اشه. اون اجازه داره که از این مسئولیت شونِه خالی کنه، اما خوش طینتی اون با گفتن «، یه کاریش می کنم» نمایان می شه.

اون تلاش می کنه جنگ بین اعضای گروه رو خفه کنه و رهبر خوبی واسه خونواده خود باشه. بعضی مواقع اون غرورش رو ندیده گرفته و تصمیم میگیره برخلاف خواسته خود به بقیه کمک کنه.

مثلاً طی صحبتی که با بیل ویلیامسون داشته، اون میگه: «هر زمان که من یه کار اشتباه می کنم، به عنوان یه احمق شناخته میشم اما هر وقت تو توی دردسر میوفتی … آاااه، انگار اینم جزو کارای دیگس.»

آرتور باور داره که بعضی موارد باید خونواده رو در اولویت قرار داد. در Red Dead Redemption 2 تیراندازها، فراریا و یاغیا جزو خونواده آرتور به حساب میان.

در دوران کودکی آرتور به وسیله داچ ون در لیند تربیت شد و طبیعتاً تفکرات داچ هم به اون انتقال داده شده. این وفاداری بین داچ و آرتور چیزیه که در بازی قراره به رقابت کشیده شه.

در نسخه دوم شایدً تماشاگر سقوط گروه داچ هستیم و این وسط، آرتور که دچار بحران وجودیه چه تصمیماتی در قبال خونواده خود در پیش می گیره؟ مثل جون مارستون «دیوونه شده، و یهو خونواده براش دیگه معنایی نداره»؟

 

دموی ۴۰ دقیقه ای بازی، ژورنالیستا رو به وجد آورده

متن زیر چکیده مطلب اکلس سیمونزدر سایت IGNه و از تجربه خود درباره این بازی صحبت می کنه.

تا حالا در هیچ بازی همچین چیزی ندیدم. هرچیزی جایگاه خود رو داشته و هرکسی هدف خود رو داره. از طرفی، هیچی تصنعی نیس.

مثلاً در بازیای دیگه همه چیز طوری قرار داره انگار زندگی بدون حضور شما جریان داره. کافیه به سمت جاروزنی که سرش به سمت پایینه هفت تیر خود رو به نشونه تهدید درآورده و اون وقت متوجه میشین که اون تو یه حلقه بی انتها از جاروکشیدن حبس شده.  همه ضعفا تو یه نقاب بزرگ قرار دارن تا شما باور کنین تو یه دنیای زنده نیس.

Red Dead Redemption 2 احتیاجی نداره تا شما چیزی رو باور کنین. ذات این بازی باورپذیره و مردم واقعاً وجود دارن. اونا کار و برنامه خود رو دارن و حضور شما در دنیایی که اونا زندگی می کنن اهمیتی نداره؛ البته اگه قصد نزدیک شدن به اونا نداشته باشین.

هفت تیر خود رو به سمت جاروزن نشونه بگیرین و بستگی به اخلاق جاروزن، امکان داره زانو زده و درخواست بخشش کنه یا برعکس، اونم هفت تیر خود رو درآورد انتقام بگیره.

یه رابطه شدیدا عمیق و ریشه ای بین شما، رفتار شما و محیط دور و برتون هست که Red Dead Redemption 2 روی اون تاکید بسیار خاصی داره.

راک استار از شما نمی خواد که نقش آرتور مورگان، یاغی و قهرمون بازی رو برعهده بگیرین. راکس استار از شما می خواد تا در دنیای بازی زندگی کنین.

اردوگاهی که اعضای گروه داچ در اون زندگی می کنن مثل یه جامعه زنده رفتار می کنه. هرکی مشغول انجام کاریه، بعضی هم در حال گفتگوهای بسیار عمیقی هستن و بقیه درباره کارای روزمره صحبت می کنن.

هر چی باشه، اردوگاه شما جایی واسه کار کردنه؛ لباسا باید شسته شه، واسه آتیش روشن کردن به چب نیاز دارین و … . هرکدوم از اعضای گروه وظیفه ای دارن که باید اونا رو به انجام برسانند. اگه چند دقیقه به محیط نگاه کنین متوجه میشین که همه چیز در حال وقوعه و هرچیزی جای خودشه.

آرتور نقش مهمی در جفت و جور منابع و غذای اردوگاه رو برعهده داره. اگه در این موضوع کوتاهی شه، تاثیرش رو روی کل اتمسفر اردوگاه می بینین. مثلاً در صورت جفت و جور غذا روحیه اعضا بالا میره، مردم به شادی و پایکوبی پرداخته و از شما تشکر می کنن. اگه با کمبود غذا مواجه شید، اعضای گروه سریع عکس العمل نشون میدن و با عصبانیت از کمبود غذا صحبت می کنن.

به عنوان یکی از اعضای مهم گروه داچ، آرتور می تونه با خرید غذا یا شکار حیوانات غذای اونا رو تامین کنه و در قبال اون، جایزه دریافت می کنه.

البته راک استار تاکید داره که اردوگاه، بدون انجام وظایف شمام سرپا میشه. اونا بسیار تلاش کردن تا بین مسئولیتای آرتور و دیگه کارا تعادل بسازن.

شکارکردن بخش کلیدی بازی هستش. اگه با تیرکمان حیوان رو شکار کنین، کیفیت گوشت بهتر میشه. از طرفی، کم کم حیوونی که شکار کنین فاسد می شه و باید هرچه زودتر به اردوگاه ببرین.

پرسون آشپز اردوگاهه و وقتی که آرتور از کنار ایشون رد می شه، پرسون میگه که گوشتمان در حال اتمامه. وقتی که پرسون این جمله رو میگه کات سینی نشون داده نمی شه و دوربین جاش رو عوض نمی کنه تا نمایانگر شروع یه ماموریت جدید باشه.

شما در قلب ماجرا هستین و تعامل شما معمولاً از راه نزدیک شدن به یه NPC و ادامه صحبت با اونا ممکن می شه.

در آخر مورگان می تونه درخواست پرسون رو ندیده بگیره یا با کس دیگه ای صحبت کنه.

هممون میدونیم که بازی ویدیویی یه نقطه شروع و پایان داره، اما راک استار تموم تلاشش رو می کنه تا مرز بین ماموریتای داستانی و ماموریتای فرعی رو نابود کنه؛ گویی همه فرصتایی هستن که آرتور در زندگی خود به اونا برخورده س.

همونطور که گفته شد قدرت انتخاب شما در Red Dead Redemption 2 بسیار بالا هستش و این موضوع واسه کوچیک ترین موارد هم صدق می کنه. وقتی که آرتور از اردوگاه بیرون میاد با آدمای مختلفی مواجه می شه؛ بعضی از اونا باادب و خوش برخورد هستن و بعضی رفتار دوستانه ای از خود بروز نمی دن.

شما روی برخوردی که آرتور از خود نشون میده اختیار کامل دارین. به لطف سیستم پیچیده تعاملی که راک استار تدارک دیده، در پایین صفحه سمت راست تعدادی انتخاب واسه شما هست؛ مثل «سلام کردن» یا «مقابله به مثل».

این انتخابا بستگی به فاکتورهایی مثل جایی که هستین، با کی صحبت می کنین و انتخابایی که در تعاملات قبلی داشتین، به صورت پویا تغییر می کنه.

با وجود اینکه بخش اعظمی از HUD در دموی بازی خاموش بود، به طور کاملً مشخص بود که راک استار آزادی عمل وحشتناکی رو واسه مخاطبان تدارک دیده.

اینکه چیجوری آرتور خود رو نشون بده هم در رفتار بقیه موثره: اگه با تفنگ غلاف شده در شهر دور بزنین بقیه با شما برخورد خوبی دارن.

کافیه تفنگ خود رو درآورده تا عکس العمل لحظه ای مردم دور و برتون رو ببینین؛ راهزنان و کلانتر امکان داره با شما درگیر شن و شهروندان معمولی با اعلام ضعف از شما بخوان که اسلحه رو کنار بذارین. اگه همون اسلحه رو به سمت اونا نشونه بگیرین، شاید زانو میزنن یا اگه کلانتر یا راهزن باشه، همون لحظه بهتون شلیک کنه!

المانای زیادی روی برخورد بقیه با شما موثره. در بخشی آرتور نزدیک زمین یه مزرعه دار می شه، اون اصلاً از این موضوع خوشش نمیاد و به اون میگه که دور شه.

با موارد بسیاری در این ۴۰ دقیقه مواجه شدیم که مو بر تنمون سیخ شد. جزئیات در بازی بیداد می کنه و توجه به جریان داشتن بازی و دنیای تپنده اون، تا حالا تو یه بازی دیده نشده.

قدرت انتخاب بسیار بالا، موجب می شه حتی روی رفتاری که آرتور از خود بروز میده مسلط باشین، چه برسه به انجام ماموریتا.

از طرفی، سطح تعامل مخاطب با دنیای بازی شدیدا بالا رفته و این موضوع در گیم پلی بازی شدیدا ظاهر میشه. در بخش بانک زنی  شما می تونین از طریقای جور واجور به هدف خود برسین؛ مثلاً چگونگی فشار روانی که روی بانکدار اجرا می کنین باعث می شه تا زودتر به هدف خود برسین. در بخشایی هم تصمیمات لحظه ای از شما خواسته می شه (بازم در بخش پایین سمت راست صفحه) که فرضاً قفل در بانک رو باز کنه یا اونو منفجر کنه تا سریع پولا رو برداره.

اعضای گروه داچ از چپ به راست: داچ ون در لیند، بیل ویلیامسون، خاویر اسکوئلا، آرتور مورگان، ناشناس، میکا بل، سادی آدلر، ناشناس

Red Dead Redemption 2 بالاتر از یه مقدمه واسه نسخه اوله

با وجود اینکه داستان این بازی قبل از نسخه اول اتفاق میفته و دیدی به گذشته جون مارستون هم داره، اما طبق گفته سازندگان این بازی تنها یه مقدمه از بازی اول نیس و نمی خواد خلاهای داستانی نسخه اول رو پر کنه.

رابطه Red Dead 2 با جدش سخت تر و باحال تر از این حرفا هستش. راب نلسن در این باره میگه:

شاید کلمه مکمل بتونه خوب نشون دهنده هدف نسخه دوم باشه. اونا با هم وجود دارن، به هم وصل ان. ارتباطای زیادی بین دو داستان هست و خیلی از شخصیتا در دو داستان مشترک ان.

Red Dead Redemption 2 و داستان آرتور یه افسانه جداگونه هستش. ما خیلی دوست داشتیم که بازیکنان داستان آرتور رو تجربه کنن. شما قطعه ای از جون مارستون رو می تونین در شخصیت آرتور ببینین. در راه با بیل، خاویر و شخصیتای قدیمی و جدید دیگه آشنا میشین. در نسخه دوم اطلاعات بسیار زیادی درباره داچ و گروهش هم به دست میارین.

ما میدونیم که خیلی از مردم نسخه اول رو بازی نکرده ان. مطمئن باشین نبود تجربه نسخه اول هیچ اشکالی در جذابیت بازی وارد نمیکنه. اگه نسخه اول رو بازی کردن، چیزای جالبی هم واسه شما هست.

 

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که Red Dead Redemption طرفداران پر طاقت و سمج پیدا کرده، جون مارستون قهرمون شخصیت این سری محبوب باشه.

اون خودشو در تریلر سوم نشون داد، و مشخصه که نقش اون مثل اعضای گروه داچ میشه؛ ما لحظات بسیار مهمی رو با ایشون میگذرونیم اما این بازی داستان اون نیس.

با وجود محبوبیت اسم Red Dead Redemption، راک استار فهمید که افراد زیادی هستن که نسخه اول رو تجربه نکرده ان.

اونا عزمشونو جزم کردن تا قهرمون بازی رو عوض کنن تا این مشکل حل شه. مارستون در داستان بازی حضور داره، اما احتیاجی نیس واسه درک اتفاقات اتفاق افتاده نسخه اول رو تجربه کرده باشین؛ این جور دست سازنده واسه داستان پردازی شدیدا بازه.


اصل مطلب: تنها یه بازی ویدیویی تونست غرب وحشی رو خوب هر چر تموم تر وارد خونهای مردم کنه؛ Red Dead Redemption یا رستگاری سرخ پوست مرده، یکی از به یادماندنی ترین بازیای نسل قبل بود. هیچکی فکرش رو نمی کرد که استودیو راک استار اثری هم رده با بقیه ساخته خود، یعنی Grand Theft Auto به وجود آورد.

Red Dead Redemption به حدی محبوب شد که خیلیا اونو به سری GTA ترجیح می دادن و بی صبرانه منتظر انتشار نسخه بعدی اون بودن. استاد ساخت عناوین جهان باز، یعنی راک استار، بازی رو ۸ سال پیش منتشر کرد و از اون موقع تا همین چند ماه پیش خبری از نسخه دنباله واسه اون نبود.

آدمایی که با راک استار آشنایی دارن، می دونن که هیچ وقت این استودیو بازی سطح پایین یا حتی متوسط تولید نکرده و طرفداران خودشو واسه عمل یا موضوعی در اجناس خود، ناامید نمی کنه. به خاطر همین، بیشتر بازیکنا و طرفداران می دونن که Red Dead Redemption 2 پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیای نسل جدید رو داره.

تا حالا اطلاعات زیادی درباره بازی منتشر نشده؛ جای خالی تریلری که گیم پلی بازی رو نمایش دهد خوب دیده می شه. حالا خوبیش اینه، با در نظر گرفتن همین کم مدارکی که در اینترنت پخش شده، میشه فهمید که با چی طرف هستیم؛ بازی به نسخه اول شباهتای بسیاری داره و از همه مهم تر، نسخه اول یه بازی تقریباً بی اشکال بود و نمیشه انتظار تغییرات بزرگی داشت.

در این مطلب درباره تاریخ منتشر کردن و تاخیرهای متوالی، تصمیم راک استار درباره نسخه پی سی بازی، نمایش و تحلیل تریلرهای نشون داده شده و تغییراتی که راک استار واسه نسخه دوم بازی انجام داده صحبت می شه. با سایت ما همراه باشین.

 

تاریخ عرضه و منتشر کردن بازی روی کامپیوترای خونگی؛ چراهایی که بی جواب موند

Red Dead Redemption 2 در اول قرار بود پاییز سال ۲۰۱۷ منتشر شه، اما بعد از یه مدت تاریخ عرضه به بهار سال ۲۰۱۸ افتاد. با تاخیری دوباره، حالا میشه مطمئن بود که تاریخ عرضه بازی ۲۶ اکتبر (۴ آبان) سال ۲۰۱۸ میشه.

این موضوع رو باید درنظر داشت که تاخیر خوردن عناوین راک استار، چیزی طبیعیه؛ وقتی که یه بازی از راک استار معرفی شده و تاریخ عرضه اون معرفی می شه، همه طرفداران می دونن که باید مدت زمان بیشتری منتظر بمونن. نکته باحال تر اینه که هیچکی درباره این قضیه بیان نگرانی یا ناراحتی نمی کنه؛ چون تاخیر زمان انتشار یه محصول به معنی خاطر جمع نبودن سازنده از کیفیت کار خود، و دیرتر رسیدن بازی ویدیویی به مخاطبانه که مورد اول واسه راک استار صدق نمی کنه.

همه می دونن که راک استار عناوین درجه یه می سازه و وقتی که صحبت از تاخیر میاد، طرفداران مطمئن هستن که این استودیو آمریکایی در حال ساخت یه اثر بسیار باکیفیته؛ تا وقتی که انتظارات بالای طرفداران برآورده نشه، اونا دست از پیشرفت و بهبود محصول خود برنمی دارن.

خود راک استار در بیانیه ای درباره این موضوع صحبت کرد:

ما واسه تاخیر اتفاق افتاده معذرت خواهی می کنیم. بسیار امیدوار بودیم که بازی زودتر منتشر شه، اما زمان بیشتری واسه پیشرفت بازی نیاز داشتیم.

واسه صبری که دارین سپاس گزاریم و با امید به اینکه وقتی که بازی به دستتون می رسه، شمام با ما هم عقیده بشوید که این تاخیر ارزشش رو داشت. در همین حال، تعدادی اسکرین شات از بازی براتون تدارک دیده ایم. بسیار مشتاقیم که اطلاعات بیشتری طی هفته های آینده با شما در اشتراک بذاریم.

بدیش اینه هنوز هیچ خبری مبنی بر انتشار Red Red Redemption 2 روی کامپیوترای خونگی به گوش نرسیده و موضوع به طور کاملً عجیبیه. با وجود اینکه نسخه اول بازی هنوز مستقیما واسه پی سی منتشر نشده، شما می تونین از راه سرویس Playstation Now به اون دسترسی داشته باشین. سیاستی که راک استار واسه این سری درپیش گرفته به طور کاملً با سری Grand Theft Auto فرق داره؛ نسخه پنجم این سری فروش خیلی بالایی روی کامپیوترای خونگی داشته و بخش مهمی از سود بازی رو تشکیل میده.

امیده که راک استار سیاست خود رو عوض کنه و بازی Red Dead Redemption 2 رو با کمی تاخیر واسه کامپیوترای خونگی عرضه کنه.

داستان رستگاری سرخ پوست مرده ۲ قبل از نسخه اول اتفاق می افته؛ دلایل و فرضیات

وقتی که تریلر رونمایی از بازی در اینترنت منتشر شد، حجم بزرگی از مردم شروع به تحلیل ثانیه به ثانیه تریلر کردن؛ کاری که واسه طرفداران فوق العاده جذاب و تفسیر اونا هم خواندنیه. تو یه ویدیویی توضیح داده شد که صحنه حرکت بوفالوها در کنار قطار، صحنه نشون دادن آبادی کثیف و گلی و جمله ای که در آخر می گن «This is Over»، همه دلیل این موضوع هستن که Red Dead Redemption 2 از نظر داستانی قبل از نسخه اول اتفاق می افته!

طبق گفته اونا، بوفالو گونه ای خیلی کم پیدا در کشور آمریکا هستش و حتی در زمان نسخه اول، بوفالوها در بازی کم بودن. در این تریلر، بوفالوهای زیادی دیده می شدن که نشون میده باید اتفاقات اتفاق افتاده در نسخه دوم، قدیمی باشه. صحنه نشون دادن آبادی و کثیف بودن محیط هم نشون از تازه ساخت بودن اونا داشته و نمایانگر وقتی قدیمی تره که ساختمانای چوبی کنار همدیگه تشکیل می شدن و محیط کاری گلی بود.

مهم تر از همه اونا، جمله «This is Over» گفته شده در انتهای تریلر بود که بعضی فکر میکردن گوینده این جمله یکی از شخصیتای منفی نسخه اول، Dutch Van Der Lindeه. (بعداً مشخص شد که صدای آرتور مورگان، شخصیت اصلی نسخه دوم این سری بوده) جون مارستون، شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption و داچ ون در لین، قبل از وقوع داستان نسخه اول با همدیگه همدست بودن و در گروه گنگستری خودشون فعالیت می کردن.

تا قبل از منتشر کردن تریلر دوم، که در ادامه مطلب اونو می بینین، بیشتر طرفداران حدس زدن که Red Dead Redemption 2 پیش درآمدی بر نسخه اوله. با لو رفتن نقشه بازی و در آخر انتشار تریلر دوم، تقریباً همه چیز مشخص شد.

دزدی سال؛ نقشه بازی لو رفت

حالا خوبیش اینه علاوه بر دو تریلر یکی از مهم ترین منابع اطلاعاتی در دسترس، نقشه اصلی بازیه؛ البته این نقشه قرار نبود در اینترنت پخش شه و جزو مواردی بود که باید از دید مردم مخفی می مونه. به هر حال، همه چیز طبق برنامه اونا پیش نمی ره! نقشه بازی به شکل زیره:

به طور کامل مشخصه که نقشه بازی نسبت به نسخه قبل بسیار بزرگ تر و تنوع محیطی بسیار بیشتر شده. بخش بسیار بزرگی از نقشه رو آب تشکیل میده و با در نظر گرفتن نشون دادن قایق در تریلر اول، شاید تماشاگر راه های آبی و حتی مراحلی مربوط به این موضوع هستیم. Tall Trees و Great Plains که بخش جنگلی و محبوب نسخه اول رو شامل می شد، در نسخه دوم هم حضور داره.

طبق اطلاعات روی نقشه، این بار با محیطای جنگلی و کوهستانی بیشتری سر و کار داریم که اتمسفر متفاوتی با قسمت قبلی – محیط بیابانی و خشک – داره؛ مثلاً در Red Dead Redemption بازیکن از محیط بیابانی Armadillo بازی رو شروع می کرد. با در نظر گرفتن اطلاعات روی نقشه، در نسخه دوم بازی محله جنگلی و نیمه کوهستانی Grizzlies نقطه شروع بازیه.

اگه به تاریخ مراجعه کنیم، پیشرفت کشور آمریکا و تمدن سازی اول از شرق کشور شروع شد و تا غرب امتداد پیدا کرد (اصطلاح غرب وحشی از اینجا اومده). در نسخه اول ریلای قطار سراسر نسخه اول رو دربر گرفته بود و از Tall Trees و Great Plains می گذشت، در حالی که نقشه نسخه دوم نشون میده هنوز ریلای قطار به این دو محله نرسیده.

شهرها، آبادیا، مناظر طبیعی برجسته، کاروانسراها، زندانا، مخفیگاه گنگسترها و … در نقشه نشون میده که سازندگان چقدر به جزئیات توجه کرده و یه محیط غنی رو واسه بازیکنا به وجود آورده ان. هرچقدر بیشتر به نقشه دقت کنین به نکات باحال تری می رسید.

میدانای نفتی بزرگ؛ نبردگاه بازیکن با دشمنان، یا بازیکنان با همدیگه؟

بخش آنلاین بازی GTA V طرفداران بسیاری داره و باعث شده در فهرست پرفروش ترین بازیای انگلستان، هنوزم نام این پدیده بازیای ویدیویی دیده شه. تغییرات بسیاری که نسخه پنجم این سری در بخش آنلاین دید، قاعدتاً در پیشرفت بازی Red Dead Redemption 2 بی تاثیر نیس.

راک استار خوب می دونه چیجوری یه محتوای آنلاین عالی بسازه و طرفداران رو بعد از پنج سال پشت بازی خود میخکوب کنه؛ پس مهم ترین تغییری که در نسخه دوم ایجاد می شه مربوط به بخش آنلاین بازیه که مطمئنا از ساختارهای بازی GTA V الهام میگیره. در خبری که سایت ما درباره محتوای بازی متشر کرده، گفته شد:

مثل دوربین اول شخصی که در GTA V تماشاگر اون بودیم، در Red Dead Redemption 2 هم می تونیم مراحل رو با این دوربین به اتمام برسونیم. برابر شایعات این توانایی همزمان در بخش تک نفره و چندنفره بازی قابل استفاده س.

از دیگر شباهتای بازی به GTA V میشه در بخش ماموریتای اتفاقی که روی نقشه ظاهر می شن اشاره کرد. ً می تونین به روشای جور واجور دشمنان خود رو شکنجه داده تا اونا اطلاعات مورد نیازتون رو در اختیار شما قرار بدن.

جدا از بخش داستانی بازی، اطلاعات تازه ای از بخش چندنفره بازی هم منتشر شده. مانند GTA V نقشه بخش داستانی و چندنفره بازی برابر میشه اما این بار با جزییات بیشتری نسبت به GTA V طراحی شده.

از طرفی محتوای چندنفره بازی مدهای جدیدی رو هم شامل می شن:

در بخش آنلاین بازی، سه حالت بتل رویال، Revive and Survive و Money Grab در دسترس هستن. هنوز مشخص نیس که حالت بتل رویال بازی چه شباهتا و تفاوتایی با عناوین موفقی مانند PUBG داره.

در حالت Revive and Survive باید واسه زنده کردن سلامتی هم تیمیا و زنده موندن خود تلاش کنین و در Money Grab هم دو تیم واسه کسب پول بیشتر به رقابت می پردازن.

واسه اطلاعات بیشتر درباره گیم پلی می تونین به این لینک مراجعه کنین. بررسی بازی Player Unknown's Battleground هم می تونه دید خوبی درباره مود بتل رویال، محبوبیت اون و خود بازی PUBG به شما بده.

با امید به اینکه راک استار بازم طرفداران رو سوپرایز کنه و بخشای جدیدی رو به بازی اضافه کنه. با در نظر گرفتن فاصله بسیار زیاد نوشتن این مطلب و زمان عرضه بازی، باید منتظر اطلاعات بیشتری موند.

نیمه تاریک جون مارستون؛ اون برمیگرده؟

راک استار درباره تریلر دومی که از بازی منتشر شده، اینجور میگه:

تریلر جدید Red Dead Redemption 2، دور دو شخصیت آرتور مورگان و داچ ون در لیند می چرخه. این دو افراد اصلی «گروه خلافکاری داچ» هستن که واسه زنده موندن دست به دزدی، مقابله و یاغی گری در قلب آمریکا میزنن.

با در نظر گرفتن داستان نسخه اول، چهار عضو کلیدی این گروه خلافکار رو افراد زیر تشکیل میده:

  • جون مارستون: شخصیت اصلی بازی Read Dead Redemption که جزو اعضای کلیدی این گروه حساب می شد و بعدا از اون بیرون میاد؛ تا به رستگاری برسه.
  • آرتور مورگان: شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2؛ مردی که در تریلر مشاهده کردین.
  • بیل ویلیامسون: اونو در اوایل نسخه اول می بینین؛ فردی که بعداً تصمیم میگیره راه خودشو با گروه جدا کنه و یه گروه خلافکاری جداگونه تاسیس کنه
  • داچ ون در لیند: مهم ترین شخصیت منفی نسخه اول و از مهم ترین شخصیتای نسخه دوم؛ رئیس گروه خلافکاری داچ؛ مردی که مسبب بیشتر اتفاقات نسخه اول و دومه.

اون جون مارستونه؟

جون مارستون برمیگرده؟ با در نظر گرفتن نکات گفته شده، جواب یه «بله» بزرگه. هیچ شکی نیس Red Dead Redemption 2 قراره خاطرات زیادی واسه طرفداران زنده کنه. اگه یادتون باشه، داچ واسه نوع زندگی و کارش توجیه فلسفی خودشو داشت. پرداختن به اون و دیدن جون مارستون در کنار بیل، داچ و رابطه اونا با آرتور می تونه حتی باحال تر از داستان نسخه اول باشه. تا زمان انتشار بازی نمیشه دقیق نظر داد.

البته این فرض هست که بازی مثل GTA V به وسیله سه شخصیت دنبال شه. در این صورت، سه شخصیت آرتور، جون و بیل می تونن کاندید خوبی باشن. هیجان انگیز نیس؟

لطفاً به من و اسبم اجازه بدین در آب شنا کنیم … و انتظاراتی دیگه

رستگاری سرخ پوست مرده یه بازی همه چی تموم بود. شخصیت شما یکی از هفت تیرکشای مهم منطقه به حساب می اومد و ماموریتای خطرناکی انجام می داد.

حالا کافیه همین فرد تا زانو وارد رودخانه شه تا عبارت گیم اور روی صفحه نمایش بیاد. حتی با اسبتان هم وارد آب شید شرایط عوض نمی شد. حالا خوبیش اینه این موضوع هیچ آسیب ای به گیم پلی و تجربه بازی پیش اما با در نظر گرفتن نقشه و وسعت زیاد مناطق آبی در نسخه دوم، انتظار میره آرتور بتونه در آب شنا کنه.

مورد دیگری که ذکر اون خالی از لطف نیس، وجود ماموریتای بسیار عجیب غریب و یهویی نسخه اول بود که شخصیت و احساسات شما رو به رقابت می کشید. با امید به اینکه اینجور مراحلی در بازی بیشتر باشه و مطمئناً راک استار این موضوع رو از یاد نخواد برد.

موسیقی متن فوق العاده نسخه اول، که بخشی از هویت بازی تبدیل شده بود، موضوعیه که راک استار نباید اونو از یاد ببره و در نسخه دوم هم باید سنگ تموم بزاره.