• درگیر شدن واحد تولید در مراحل اولیه فرآیند نوآوری
  • توانایی برآورده کردن درخواستهای واحد تحقیق و توسعه
  • ظرفیت فنی کلی تجهیزات
  • اثربخشی بکارگیری روشهای روز تولید
  • توانایی پرسنل تولید
  • سطح اهمیت کنترل کیفیت کلی
  • سرمایهگذاری در تولید بر حسب میزان درصدی از فروش (میانگین فروش سه سال آخر)

ظرفیت بازاریابی[54]
ظرفیت نوآوری بازاریابی، ظرفیت کسب و کار برای پیادهسازی یک محصول/ فرآیند جدید یا بهبود یافته، برای عملیات بازاریابی شرکت را نشان میدهد (Agency & Thonburi).
ابعاد مختلف ظرفیت بازاریابی در توانایی نوآوری فناورانه شامل موارد زیر میشود (Yam, 2004) :

  • مدیریت ارتباط با مشتریان کلیدی
  • دانش از بخشهای مختلف بازار
  • اثربخشی سیستم هوش بازاریابی[55]
  • اثربخشی انتشار اطلاعات بازاریابی
  • کارایی توزیع
  • کارایی نیروی فروش
  • عملکرد خدمات بعد از فروش
  • دنبال کردن سطح رضایت مشتری
  • حفظ تصویر برند و شرکت

ظرفیت سازماندهی[56]
ظرفیت نوآوری سازمان، ظرفیت کسب و کار برای پذیرش چیزهای جدید، فراهم نمودن دانش جدید برای کارمندانش را نشان میدهد (Agency & Thonburi).
ابعاد مختلف ظرفیت سازماندهی در توانایی نوآوری فناورانه شامل موارد زیر میشود (Yam, 2004) :

  • انعطافپذیری در تنظیم ساختار سازمان
  • خودمختاری زیر واحد[57]
  • توانایی انجام چند پروژه نوآوری بطور موازی
  • همکاری و مشارکت واحدهای تحقیق و توسعه، بازاریابی و تولید
  • ارتباط میان تأمینکنندگان، شرکت و مشتریان
  • یکپارچگی سطح بالا و کنترل وظایف اصلی شرکت
  • مکانیسمی برای دنبال کردن میزان پیشرفت پروژههای نوآوری

ظرفیت برنامهریزی استراتژیک
ابعاد مختلف ظرفیت برنامهریزی استراتژیک در توانایی نوآوری فناورانه شامل موارد زیر میشود (Yam, 2004):