- درگیر شدن واحد تولید در مراحل اولیه فرآیند نوآوری
- توانایی برآورده کردن درخواستهای واحد تحقیق و توسعه
- ظرفیت فنی کلی تجهیزات
- اثربخشی بکارگیری روشهای روز تولید
- توانایی پرسنل تولید
- سطح اهمیت کنترل کیفیت کلی
- سرمایهگذاری در تولید بر حسب میزان درصدی از فروش (میانگین فروش سه سال آخر)
ظرفیت بازاریابی[54]
ظرفیت نوآوری بازاریابی، ظرفیت کسب و کار برای پیادهسازی یک محصول/ فرآیند جدید یا بهبود یافته، برای عملیات بازاریابی شرکت را نشان میدهد (Agency & Thonburi).
ابعاد مختلف ظرفیت بازاریابی در توانایی نوآوری فناورانه شامل موارد زیر میشود (Yam, 2004) :
- مدیریت ارتباط با مشتریان کلیدی
- دانش از بخشهای مختلف بازار
- اثربخشی سیستم هوش بازاریابی[55]
- اثربخشی انتشار اطلاعات بازاریابی
- کارایی توزیع
- کارایی نیروی فروش
- عملکرد خدمات بعد از فروش
- دنبال کردن سطح رضایت مشتری
- حفظ تصویر برند و شرکت
ظرفیت سازماندهی[56]
ظرفیت نوآوری سازمان، ظرفیت کسب و کار برای پذیرش چیزهای جدید، فراهم نمودن دانش جدید برای کارمندانش را نشان میدهد (Agency & Thonburi).
ابعاد مختلف ظرفیت سازماندهی در توانایی نوآوری فناورانه شامل موارد زیر میشود (Yam, 2004) :
- انعطافپذیری در تنظیم ساختار سازمان
- خودمختاری زیر واحد[57]
- توانایی انجام چند پروژه نوآوری بطور موازی
- همکاری و مشارکت واحدهای تحقیق و توسعه، بازاریابی و تولید
- ارتباط میان تأمینکنندگان، شرکت و مشتریان
- یکپارچگی سطح بالا و کنترل وظایف اصلی شرکت
- مکانیسمی برای دنبال کردن میزان پیشرفت پروژههای نوآوری
ظرفیت برنامهریزی استراتژیک
ابعاد مختلف ظرفیت برنامهریزی استراتژیک در توانایی نوآوری فناورانه شامل موارد زیر میشود (Yam, 2004):