شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

استفاده از گوگل ادوردز

حالا که مبانی انجام تحقیق کلید واژه ای رو درک کردین‬ میخوایم به ابزارهایی بپردازیم که ما‬ رو در جمع آوری کلیدواژهای بیشتر‬ و جمع آوری داده ها کمک میکننند.‬ با وجودی که وسایل کمی واسه‬ اینکار هست ولی رایجترین وسیله این کار‬ گوگل ادوردز است. این وسیله نه فقط اندازه گیری‬ خوبی بر حجم جستجو انجام می ده‬ بلکه پیشرفت در پیشنهادهای کلیدواژهای اونو تبدیل به یه وسیله محبوب‬ در جامعه سئو و بهینه سازی سایت کرده و‬ مهمترین ویژگی اش رایگان بودن اون هستش.‬ با وجودی که واسه به کار گیری ‫این وسیله حتما نباید یه بازاریاب AdWords باشین‬ ولی اگه یه حساب AdWords‬ داشته باشین شما به وسایل‬ Keyword Tool دسترسی‬ دارین،‬ پس حتی اگه قصد به کار گیری‬ گوگل ادوردز رو ندارین می تونین‬ از حساب رایگان اون بهره ببرین‬.

سئو

شروع کار با گوگل ادوردز

از AdWords شما می تونین به‬ Tools رفته و از Analysis این وسیله رو انتخاب کنین.‬ قبل از انجام جستجو، به گزینه هایی که در‬ Advanced Options و Filters‬ هست دقت کنین.‬ شما می تونین داده های کل جهان‬ یا تنها کشور خودتون رو ببینین‬ و شما می تونین زبون یافته های جستجوی خود رو انتخاب کنین.‬ یه بخش دیگه دستگاه های مورد استفاده افراده.‬ نوع کلیدواژهایی که مردم در موبایلهایشان می نویسیند معمولا‬ فرق بسیاری با چیزایی که در‬ لپ تاپ یا دسکتاپشان می نویسند داره‬ و شما می تونین با به کار گیری‬ این سلکشن و تحقیقتان فرق هاشون رو ببینین.‬ در آخر شما می تونین یافته های جستجو واسه سطح مشخصی از‬ رقابت یا حجم جستجو رو فیلتر کنین.‬ در سمت چپ باید یه Match‫Type‬ (نوع همخوانی) مشخص رو انتخاب کنین.

موبایل

‬ بازاریابان AdWords با‬ سه نوع از اون آشنا هستن:‬ Broad، Exact و Phrase. ولی‬ واسه اهداف آموزشی، ما از‬ گزینه Exact استفاده‬ میکنیم، به این صورت ما تنها اطلاعات رو‬ براساس کلیدواژهای مورد جستجو‬ی خودمون و دقیقا به همون صورتی که‫ ظاهر می شن پیدا میکنیم‬ حال میتونیم کار رو شروع کنیم‬ و چند راه واسه اینکار هست. اول اینکه ما یک یا چند کلید واژه رو در باکس عبارت یا واژه تایپ‬ و در هر خط باید یکی رو وارد کنیم،‬ هم اینکه شما می تونین نشانی سایت‬ رو بنویسین و این وسیله کلیدواژهای‬ مربوط به اونو پیدا میکنه.‬ الان تنها میخوایم “کیفهای ‫آیفون” رو جستجو کنیم، پس بر ‬ Search کلیک میکنم ‬ و همونطور که میبینین وسیله‬ Google Keyword Tool یه‬‬ وسیله پیشنهاد دهنده عالیه.‬ از این عبارت ما فهمیدیم که مردم به دنبال چیزایی‬ مثل کیفهای آیفون، کیفهای آیفون باحال‬ و کیفهای آیفون بامبویی هستن.‬ در سمت راست می تونین ستون داده‬ های مورد نظرتون رو انتخاب کنین‬.

با وجودی که Global Monthly Searches‬ در همه جهان جستجو میکنه، اگه‬ شما در تنظیمات، یه کشور رو ‫مشخص کنین ‬ Local Monthly Searches داده هایی از‬ کشورای انتخاب شده رو در اختیارتون میگذاره‬، هم اینکه باید Competition‬ رو هم انتخاب کنین و ستون‬ Local Search Trends هم معنی خوبی از اولویت بندی ارائه می ده.‬ از این وسیله شما می تونین کلید واژه‬ هایی که می خواید به طور بالقوه در‬ لیست کلید واژه ها بذارین رو‫ انتخاب کنین و شما می تونین‫ لیست رو در فرمت ‬ CSV دانلود کنین‬ و بعد به صورت آفلاین در ‬‬اکسل‬ با اون داده ها کار کنین.‬ یادتون باشه که این ‫وسیله واسه بازاریابی ‬ AdWords پیشرفت پیدا کرده‬ و گزینه های بیشتری هست که به‬ AdWords مربوط بوده و‬ ارتباطی به سئو نداره ولی‫ من شما رو ترقیب میکنم که‬ زمان بیشتری بر این وسیله گذاشته‬ و تلاش کنین کلید واژه ها‬ و وسایل جور واجور رو در اون بررسی کنین.‬